معاونت سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که در مراسم تجلیل از آزادی مطبوعات در کابل، زمینه ای را برای تبادل نظر در مورد محدود شدن فضای رسانه‌ها در افغانستان و راه‌های حل آن فراهم کرده است.

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که همراه با یونسکو از روز جهانی آزادی مطبوعات در مراسمی در کابل تجلیل کرده است.

در این مراسم شماری از خبرنگاران و مدافعان رسانه‌ها نیز حضور داشته‌اند.

یوناما گفته است که این مراسم زمینه‌ای را برای تبادل نظر در مورد محدود شدن فضای رسانه‌ها در افغانستان و راه‌های حل آن فراهم کرده است.

سازمان عملی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) نیز در بیانیه‌ای که در این محفل خوانده شده، گفته ایست که این نهاد نگران بازداشت خبرنگاران و افزایش محدودیت‌ها بر آزادی رسانه‌ها است.

آمار مرکز خبرنگاران افغانستان نشان می‌دهد که در هفت ماه حاکمیت طالبان حداقل ۸۰ خبرنگار و کارمند رسانه در ولایت‌های مختلف بازداشت شده‌اند که اکثر این بازداشت‌ها توام با خشونت و تهدید بوده است.

همچنین براساس آمار، پس از روی‌‌کار آمدن طالبان نیمی از رسانه‌های دیداری و شنیداری خصوصی در افغانستان تعطیل شده‌ و برخی دیگر نیز در آستانه تعطیلی هستند. چالش مالی و محدودیت‌های طالبان از عوامل تعطیلی رسانه‌ها دانسته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار