بررسی وضعیت مجتمع تجاری فیروزه در کرمانشاه که حدود ۲۰ سال پیش با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد.

دل بازار شهر است کمی پایین‌تر از مسجد جامع، یک گودال بزرگ ۲۰ ساله با ساختمانی نیمه کاره که وسط آن قد علم کرده...

۲۰ سال پیش بود که پای فیروزه به کرمانشاه باز شد و قرار بود یک مرکز تجاری بزرگ در دل شهر شود، اما حالا پس از این همه سال فقط یک زخم بزرگ برای این شهر شده؛ زخمی که طی این سال‌ها هرچه تلاش کردند حتی با دیوار‌های فلزی هم نتوانستند رویش را بپوشانند و زشتی آن سالهاست در دل مرکز شهر نمایان است.

 مجتمع تجاری "فیروزه" حدود ۲۰ سال پیش با مشارکت شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی کلنگ زنی شد، مشارکتی که مدت طولانی دوام نیاورد و ظرف مدت کوتاهی کار دو شریک به دادگاه و محکمه کشید.

شهرداری و شریک بخش خصوصی اش که مالک ۱۵ درصد از سهم فیروزه بود دچار مشکلات عمیقی شدند و مدت‌های طولانی پرونده آن‌ها در محاکم حقوقی و قضایی بررسی شد و در نهایت این دو شریک که به انتهای خط رسیده بودند چاره‌ای ندیدند جز اینکه فیروزه را به حراج بگذارند؛ حراجی که تاکنون خریداری برای آن پیدا نشده.

رسول حیدری معاون عمران شهرداری کرمانشاه می‌گوید: متاسفانه تاکنون سه بار مزایده برگزار کرده ایم، اما تاکنون هیچ خریداری برای آن پیدا نشده است.

به گفته حیدری، در حال حاضر برای بار چهارم کار کارشناسی بر روی این پروژه انجام شده و به شورا رفته تا در صورت اخذ مصوبه آن بتوانیم برای بار چهارم مزایده فروش پروژه را برگزار کنیم. 

پروژه فیروزه قرار است در ۹ طبقه با زیربنای ۵۶ هزار مترمربع احداث شود که مجتمع تجاری بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

این پروژه با این متراژ بالا در دل بازار است و از موقعیت تجاری خوبی برخوردار است که در کنار واحد‌های تجاری، به اندازه ۵۲۲ خودرو ظرفیت پارکینگ دارد که امتیاز خوبی برای این پروژه محسوب می‌شود.

حیدری به پیشرفت ۲۱ درصدی این پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: شهرداری و شریک تجاری‌اش در این پروژه تصمیم به فروش این پروژه گرفته اند و اگر خریداری خوبی پیدا شود می‌تواند این پروژه را به یک مجتمع تجاری عالی در شهر تبدیل کند.

به گفته حیدری، مبلغ کارشناسی این مزایده ۴۰۰ میلیارد تومان است. کسی توان تامین این حجم نقدینگی را ندارد و همین امر باعث شده طی این چندبار مزایده خریداری پیدا نشود.... آنطور که شواهد نشان می‌دهد فیروزه حالا حالا‌ها باید چشم انتظار بماند چرا که پیشرفت ۲۱ درصدی چیزی نیست که یک خریدار بخواهد روی آن حساب کند و از طرفی مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان هم رقم کمی نیست که به راحتی بشود پرداخت کرد و با این حساب فعلا نمی‌شود امیدی به سرو سامان گرفتن فیروزه داشت و خواب ۲۰ ساله فیروزه حالا حالا‌ها ادامه دارد.../ ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.