مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هشت گروه استهلال، غروب امروز یکشنبه برای رصد ماه شوال به مناطق مرتفع سنندج و دیگر شهرستان‌های استان اعزام می‌شود.

حجت الاسلام سعید عسگری اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام گرفته این گروه‌ها عصر یکشنبه به مناطق مرتفع سنندج برای رصد اعزام می‌شوند و در صورت مشاهده هلال ماه شوال، مراتب را به دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان اعلام می‌کنند.

او گفت: هر کدام از این گروه‌ها متشکل از یک نفر از شورای افتاء، ۲ نفر از ماموستایان اهل سنت، اساتید دانشگاهی آشنا به علم نجوم و چند تن از نیرو‌های سپاه پاسداران است که حامل تجهیزات و دوربین‌های رصد هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور می گوید: دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان نتایج رصد ماه شوال را به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند.

عسگری گفت: بر اساس مبانی فقهی مذاهب اسلامی استفاده از آیات قرآنی، احادیث نبوی و بهره مندی از نظرات نخبگان علمی در حوزه نجوم برای رویت هلال ماه ضروری و تبعیت از نظر حاکم و رهبر اسلامی واجب است.

او با بیان اینکه مساجد سنندج میزبان نمازگزاران عید فطر خواهند بود، گفت: نماز عید سعید فطر در حسینیه سنندج و مساجد شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

برچسب ها: رصد ماه ، عید فطر ، استهلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.