مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: برای شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری برون مرزی هدفگذاری کرده ایم.

محمدی گفت: براین اساس در سال جاری در صدد برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در خارج از کشور هستیم که برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در شهر برلین آلمان و کشور تاجیکستان همزمان با هفته فرهنگی البرز در خرداد ماه انجام شده است.

 

او می گوید: امسال برگزاری هر ماه یک جشنواره گردشگری و صنایع در البرز کلید خورده که بیشتر این جشنواره ها در کرج دنبال خواهد شد.

 

 به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در حوزه گردشگری و صنایع دستی بحث آموزش و اشتغال فراگیر در دستور کار قرار گرفته ضمن آنکه میزان اشتغالزایی این حوزه نسبت به پارسال ۲ برابرمی شود؛ پارسال تعهد اشتغالزایی البرز در حوزه گردشگری و صنایع دستی ۷۶۰ نفر بود که به طور کامل محقق شد.

 

او گفت: آموزش فراگیران در حوزه گردشگری و صنایع دستی البرز در دستور کار قرار گرفته که دراین زمینه از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و استانداری البرز تقاضای دریافت اعتبار شده است.

 

محمدی گفت: در این ایام بخش عمده ای از محصولات صنایع دستی البرز به فروش رفت و عزم ما برای برگزاری نمایشگاه و فروش صنایع دستی در البرز جدی است.

 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز این افراد در ۱۰۵ کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

 

محمدی گفت: افزون براین افراد ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارای کارت شناسایی داریم ضمن آنکه اکنون پنج کارگاه بزرگ در سطح کارخانه در زمینه سفال، چرم و امثال آن فعالیت می کنند.

 

 او می گوید: شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی متعهد شد که ۱۰ مجموعه خدماتی بین راهی را در محورها و مقاصد گردشگری استان البرز ایجاد کند که شامل سرویس های بهداشتی ، نمازخانه و مغازه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار