سرپرست شرکت توسعه و عمران شهر جدید صدرا گفت: وضعیت پروژه بزرگراه قره‌پیری با هدف بهبود و ارتقاء ایمنی دسترسی به این شهر جدید، تعیین تکلیف می‌شود.

عزیزالله روشن در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه شیراز-صدرا از مسیر تنگ قره پیری، این پروژه را یکی از پروژه‌های حساس استان فارس دانست و گفت: این پروژه سهل الوصول‌ترین پروژه اتصال شهر صدرا به شیراز از لحاظ ایمنی و مسافت است.

او گفت:عوامل متعددی، چون وجود معارضین در دو مقطع از مسیر، چند ماهی اجرای پروژه را به تأخیر انداخت که به یاری خداوند طی هفته‌های گذشته با اعمال ماده ۹ با همکاری دادستان این مقاطع آزاد شدند و پروژه مجدداً فعال شد.

سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: در طی اجرای پروژه مجبور به تغییر واریانت برخی مقاطع شدیم؛ همچنین وجود مناطق کوهستانی و سخت در طول مسیر و برخی فعالیت‌ها از جمله ایمن سازی و تحکیم قنات‌ها اجرای پروژه را کند کرده بود، اما اکنون پروژه مانعی ندارد و تقریباً ۳۶ماهه به اتمام خواهد رسید.

روشن در خصوص بخشی از پروژه که آزادسازی و احداث آن بر عهده شهرداری شیراز گذاشته شده است هم‌گفت: عملیات اجرایی این پروژه با شرکت عمران صدراست و تنها آزادسازی کیلومتر صفر تا ۳۰۰+۴ مسیر و همچنین آزادسازی و اجرای تقاطع بلوار محلاتی بر عهده شهرداری شیراز است که در دست تهیه طرح برای اجرا است.

او همچنین از جلسه قریب الوقوع استاندار فارس با شرکت عمران شهر صدرا، شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی فارس و شهرداری صدرا درخصوص تعیین تکلیف این پروژه در محل استانداری فارس خبر داد.

به گفته روشن، طول این مسیر ۱۰.۵ کیلومتر و عرض آن ۴۴ متر است و شامل ۳خط تندرو رفت و برگشت و ۲ خط BRT است. این پروژه که از بهمن ماه سال ۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر با ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار