مدیر عامل سازمان اتکا کشور در سفر به چابهار گفت: کلنگ کارخانه کنسرو سازی تن ماهیان در مجموعه صنایع شیلاتی منطقه آزاد چابهار به زمین زده شد.

مرتضی اعلمی در سفر به خود به چابهار ابتدا از اسکله ماهیگیری کنارک اولین بندر صید تن ماهیان در کشور و ظرفیت تولید کنسرو تن ماهی در این شهرستان بندری بازدید کرد  تا از ظرفیت های این بندر و خرید تضمینی ماهیان تن مورد نیاز سازمان در آینده نزدیک قرار بگیرد.

او در حاشیه بازدید از صنایع شیلاتی چابهار گفت:با توجه به اهمیت راهبردی سواحل مکُران و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این سواحل و همچنین نگاه ويژه فرماندهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از نزدیک ظرفیت های مهم شیلاتی مورد بازدید قرار گرفت و در آینده نزدیک نیز سازمان برنامه های خوبی برای توسعه شیلاتی پهنه سواحل مکُران دارد.

 مدیر عامل سازمان اتکا کشور گفت:شهرستان کنارک ظرفیت بسیار بالای در صید و تولید تن ماهیان کشور را دارد و امروز خوشبختانه کلنگ کارخانه کنسرو سازی تن ماهیان در مجموعه صنایع شیلاتی منطقه آزاد چابهار به زمین زده شد.

او گفت: قرار است این کارخانه با آورده سازمان اتکا در ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری برسد و همچنین در مجموعه صنایع شیلاتی توسعه خط جدید تولید و بسته بندی فرآورده‌های تن ماهیان با طرفیت ۱۰۰۰تن بودیم.

اعلمی گفت:   کشتارگاه ارغون چابهار از جمله مجوعه های صنایع غذایی در شهرستان چابهاراست که متأسفانه بیش از ۳ سال تعطیل بود با تلاش سازمان اتکا این مجوعه کشتارگاهی نیز راه اندازی و شروع بکار کرد در مجموعه ۵۰ ميليارد تومان سرمایه گذاری اولیه از این طرح ها است و ان شاالله مرحله بعدی با توجه به پیشرفت کار تخصيص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار