سرپرست امور برق ناحیه یک زاهدان گفت: سال گذشته ۹۰ انشعاب غیردائم در منطقه شمالی این شهر واگذار شد و ۱۹۶ پرونده به منظور واگذاری انشعاب غیردائم برابر مصوبه فرمانداری جهت ساماندهی سکونتگاه‌های پهنه شمالی شهر زاهدان در دست اقدام است.

لیلا سعادتی دهمرده  گفت: واگذاری انشعاب برق بدون استعلام از مراجع دارای صلاحیت امکان پذیر نیست.

او گفت: واگذاری انشعاب برق غیردائم برابر ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب به ساخت و ساز‌های قبل از لازم الاجرا شدن قانون بوده و تشخیص زمان احداث اعیانی غیرمجاز در خارج از محدوده شهر‌ها به عهده دستگاه‌های اجرایی متولی است.

به گفته او برای متقاضیان فاقد مجوز‌های قانونی، واگذاری انشعاب برق صرفا به صورت موقت غیردائم و پس از ارائه تعهد نامه رسمی انجام و رعایت تمامی مقررات از جمله آیین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق، استاندارد شبکه‌های توزیع و انشعابات، رعایت حریم خطوط و ... همانند واگذاری برق دائم ضروری ولازم الاجرا است.

سرپرست امور برق ناحیه یک شهر زاهدان گفت: کسب رضایت مردم، جمع آوری انشعابات غیر مجاز و کاهش تلفات شبکه از جمله مزایای این اقدام است.

او گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۴ انشعاب جدید برق در امور ناحیه یک شهر زاهدان واگذار شده است و برای انجام این میزان پروژه ۴۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار