وزیر کشور گفت: در قراردادها برای تضمین استمرار کار کارگران باید طوری عمل کنیم که حق و حقوق کارگر ادا شود.

احمد وحیدی در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران گفت: جوهره انسانی در وجود شما یک مزیت است و دیگر مزیت شما خدمتی است که به همه مردم ارائه می کنید. تصور کنید که اگر کارگران عزیر شهرداری نباشند چه مشکلاتی ایجاد می شود! در واقع شهر بدون شهرداری و شهرداری بدون کارگر معنایی ندارد.

وحیدی بر برطرف شدن نیاز کارگران به شکلی مناسب تاکید کرد و گفت:  تلاش شهرداری و شهردار تهران معطوف به این است که چطور می توانند وضع زندگی شما را بهبود ببخشند. امسال با مصوبه دولت افزایش مناسبی برای حقوق کارگران در نظر گرفته شده است. در قراردادها برای تضمین استمرار کار کارگران باید طوری عمل کنیم که حق و حقوق کارگر ادا شود. همچنین باید پیمانکارانی که خوب کار می کنند را تشویق کنیم و چارچوبی را تنظیم کنیم که اگر پیمانکاری تخلف کرد جریمه شده و آن جریمه مستقیما به حساب کارگران واریز شود.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که از دیگر سخنرانان این مراسم بود، گفت که پیشنهاد وزیر کشور برای برگزاری این مراسم با حضور کارگران  نمایانگر نگاه مسئولان جمهوری اسلامی به این قشر است. سروری با بیان این موضوع که یکی از محورها و ستون های محکم‌ دفاع مقدس ما را کارگران تشکیل می دادند، افزود: کارگران با وجود همه کمبودها، ایثارگرانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و خاطرات ماندگاری از خود بر جای گذاشتند. بعد از جنگ نیز در همه عرصه ها حضور کارگران عزیز را سراغ داریم و در روزهای تحریم این کارگران فعل ما می توانیم را صرف کردند.

وی حضور کارگران را یکی از پایه های محکم پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: فراموش نمی کنیم که اعتصابات گسترده و فراگیر کارگران به ویژه در صنعت نفت بزرگترین ضربه را بر پیکر نظام ستمشاهی وارد کرد. امروز که سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است نیز باز هم کارگران رکن رکین تولید هستند که با اراده خود زمینه ها را برای تحقق این شعار فراهم خواهند کرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم با حضور و تلاش شما گام‌های موثری در حل مشکلات کشور برداشته شود و شاهد خروش ملت به سمت قله‌های پیروزی و موفقیت باشیم و امیدواریم اقدامات تقویت نهضت کارگری ادامه پیدا کند و شاهد تقویت بنیه اقتصادی این قشر عظیم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما شرکتی هستیم هر چه رو حقوق هم بزارین رئیس های شرکت به ما نمی دهند،جهاد کشاورزی
آخرین اخبار