وزیر خارجه در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به امنیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه گفت: از تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت کشورمان در کابل و سرکنسولگری‌هایمان در هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد نگران بوده و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آن‌ها هستیم.

آقای حسین امیرعبداللهیان همچنین در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان مراتب همدردی خود با مردم این کشور را اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش‌تر ۲۹ فروردين نیز در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفته بود، «از هیات حاکمه موقت افغانستان انتظار داریم در زمینه حفظ کامل امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم و جدی را داشته باشد.»

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: به شما اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امنیتی افغانستان بطور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان روابط دو کشور را مهم خواند و تاکید کرد که دشمنان دو ملت افغانستان و ایران در صدد هستند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیالت راحت ما فعلا اونجا را نمی ترکونبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا
آخرین اخبار