معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح نهضت ملی برای احداث ۲هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در گچساران برنامه ریزی شده است.

نوید موسوی گفت: در شهرستان گچساران بیش از ۶هزار تن برای طرح ملی نهضت ملی نام نویسی کرده اند که پالایش متقاضیان در حال اجراست. 

او می گوید: این واحدهای مسکونی در سه سایت شامل ۲ مجتمع مسکونی در شمال محل مسکن مهر شهر دوگنبدان و یک مجتمع نیز در محل جاده پازنان احداث می شود.

به گفته موسوی، یک زمین به مساحت ۱.۵هکتار از املاک راه و شهرسازی به احداث واحدهای مسکونی در گچساران اختصاص یافته است و احداث خانه های افرادی که هزینه آورده خود را پرداخت کرده بودند  به زودی عملیات اجرایی این واحدها آغاز می شود.

او با اشاره به تجربیات طرح ملی مسکن مهر گفت: امکانات زیربنایی و روبنایی حین ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی پیش بینی و عملیات اجرایی آنان انجام می شود.

معاون مسکن راه و شهرسازی  استان می گوید: در این طرح برای مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی وظایف تکلیفی داریم. 

به گفته موسوی، سقف واگذاری احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی برای هر پیمانکار ۲۰۰واحد است و تعداد واحدها براساس سابقه پیمانکاران تعیین می شود. 

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه ۱۴۰ تن از افرادی که سهم آورده خود را پیش از این برای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده بودند گفت: زمین مورد  نیاز خانه های مذکور تامین شده است و مشکل آنان رفع می شود.

روان بخش دیهیم خوب با یادآوری تجربیات طرح های مسکن دولتی و اینکه وظیفه راه و شهرسازی ساخت مسکن است می گوید: تحقق مطلوب طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تعامل دستگاه های خدمات رسان است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.