مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اولویت میراث فرهنگی تبدیل خانه های تاریخی روستاها به اقامتگاه های بومگردی است.

جواد موسوی در جلسهتبدیل خانه‌های تاریخی روستایی به اماکن گردشگری،  اولویت میراث فرهنگی خراسان رضوی مشترک با اعضای هیات مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی استان گفت: ۱۴۶ اقامتگاه بومگردی در روستا‌های استان به محرک توسعه و پیشرفت تبدیل شده‌اند و نقش مهمی در پیشگیری از مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها دارند.
 
او گفت: بسیاری از روستا‌های استان از ظرفیت گردشگری برخوردارند که این ظرفیت‌ها در قالب اقامتگاه‌های بومگردی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به روستا‌ها و توسعه پایدار آن‌ها کمک می‌کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اقتصاد روستایی و جلوگیری از مهاجرت، بسیار مهم و حیاتی است و دیدگاه ما حفظ بافت‌های تاریخی برای توسعه روستایی با همکاری استانداری، بنیاد مسکن و مشارکت مردم است.
 
موسوی گفت: با توجه به ضرورت ارائه خدمات مناسب و استاندارد به گردشگران و ارائه تصویری مثبت از خراسان رضوی به‌عنوان سرزمین امام رضا (ع) به صورت جدی با اماکن غیر مجاز گردشگری برخورد می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.