کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان تا فردا است.

محمد رضا رفیعی گفت: تا فردا وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق خواهد بود.

بارش رگباری، گاهی همراه با رعد و برق، امروز شنبه در اکثر مناطق استان شدت خواهد یافت و روز یکشنبه نیز در نیمه شمالی و شرق استان ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق بصورت رگبار‌های پراکنده خواهد بود.

به گفته او بارش تگرگ، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک نیز در مناطق مُستعد استان پیش‌بینی می‌شود و جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع صاعقه در زمان شدت بارش نیز دور از انتظار نیست.

دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

رفیعی برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه (فردا)، هوای قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، در بعداز ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد و رگبار پراکنده و برای روز دوشنبه، هوای قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ورزنه با ۱۳.۷ میلی‌متر ثبت و گزارش شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پس از ورزنه، سمیرم با ۹.۶ میلی‌متر، خوانسار با ۴.۶ میلی‌متر، دهاقان با ۴.۴ میلی‌متر و شهرضا با ۳.۱ میلی‌متر دارای بیشترین بارندگی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.