میرزاعلیخانی طراح گرافیک گفت: در تمام کشور‌های پیشرفته دانشگاه روی آموزش برگزیدگان، سرمایه‌گذاری و نیرو‌های متخصص تربیت می‌کند.

ایرج میرزاعلیخانی طراح گرافیک گفت: یکی از علت‌های قطع بودن ارتباط صنعت با گرافیست ها، کم‌کاری دانشگاه‌هاست.

به گفته این استاد دانشگاه، در تمامی کشور‌های پیشرفته دنیا دانشگاه روی آموزش برگزیدگان سرمایه گذاری و نیرو‌های متخصص تربیت می‌کند. بعد از اتمام تحصیل هم صنایع برای انجام امور هنری خود اعم از عکاسی، طراحی نشان، امور تبلیغی و... به سراغ هنرمندان فارغ التحصیل در رشته مربوطه می‌روند و بدین ترتیب صنعت ارتباط مستقیم با هنر دارد.

او معتقد است که دانشگاه‌های ایران در کیفیت آموزش و پرورش نیرو موفق ظاهر نشده اند، مشکلی که شاید یکی از دلایلش، نحوه ورود به داوطلبان به دانشگاه است.

میرزاعلیخانی به عنوان عضو هیات مدیره انجمن گرافیک در ادامه صحبت هایش درباره طرح‌هایی صحبت کرد که انجمن گرافیک برای اعضای خود در نظر گرفته است.

این هنرمند می‌گوید برنامه‌های کمیته رفاهی انجمن گرافیک بیش از پیش فعال شده و به دنبال این هستیم که شرایط عضویت انجمن را برای هنرمندان جوان که سنشان پایین‌تر از ۲۵ سال است، میسر کنیم.

انجمن گرافیک همچنین در این ایام و به مناسبت هفته جهانی گرافیک که از ۷ اردیبهشت آغاز شده است، نمایشگاهی از نشانه‌هایی که گرافیست‌ها برای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اینترنتی طراحی کرده اند، با عنوان «نقطه دید» در پیاده رو خانه هنرمندان ایران برگزار کرده است.

برقراری ارتباط بین هنرمندان با مدیران صنایع از اهداف اصلی این نمایشگاه به شمار می‌آید، ارتباطی که به گفته هنرمندان در حال حاضر اصلا رضایت بخش نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام استاد گرامی
هفته جهانی گرافیک که از ۷ اردیبهشت آغاز شده بر شما نیز مبارک باد

احسنت
تولیدات ایرانی ،
با بسته بندی به رنگ و لعاب ایرانی
و با نشان و یا نشان نوشتاری ایرانی ...
ان شاء الله

البته
به امید رعایت تمام نکات ، برای تحصیل کردگان.. و خاک خورده ها ی این رشته ،
و معرفی ایشان و انجمن به صنایع مختلف از طرف انجمن طراحان گرافیک...

و همچنین شناساندن اهمیت این رشته ، بعنوان حلقه مفقوده و مهم در فروش ، بازاریابی و صادرات انواع محصولات با ارزش و منحصر به فرد ایرانی ،
( تبلیغات صحیح و اصولی با دیدگاه دوراندیشانه علم گرافیک ، برای ارائه ای شایسته ، به انواع بازار...)

و البته
با شکل و شمایل و شخصیت و اصالت دیرینه هنرایران زمین

جسارتا"
*طراحانی خارج از مافیای آشنایان و دوستان و... با
( نمونه کپی هایی ، بی هویت و غربی ، توسط "غیرحرفه ای های فوق شیرین.. و عزیز..." که چندیست متاسفانه رواج پیدا کرده !!!!! )



(و بهتر اینکه متعهد و متعلم به اصول جهانی طراحی.. و پایبند به دین خدا.. و انسانیت و خاک پاک وطن عزیزمان ایران ) باشند


همکاربیکار شما
شاد و سلامت باشید.
آخرین اخبار