رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از راهکار‌های عبور از بحران خشکسالی و کم آبی را تعیین الگوی کشت و توجه کشاورزان به این الگو است.

خدارحم امیری زاده گفت: بحران خشکسالی و کم آبی دو سال اخیر تنها مخصوص خوزستان نیست و مسئله کشوری است اظهار داشت: میزان ذخیره پشت سد‌های استان نسبت به دراز مدت، ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گفته او بیش از ۹۰ درصد آب‌های مصرفی استان خوزستان از بالادست استان تامین می‌شود و در این حوزه‌ها ۴۵ درصد کاهش بارندگی گزارش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: ممنوعیت کشت برنج تصمیم ملی است و اگر کشاورزان الگوی کشت را رعایت نکنند و نسبت به تصمیمات گرفته شده بی تفاوت باشند دچار ضرر و زیان بیشتری خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: دولت با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی و مشوق‌ها از کشاورزان حمایت خواهد کرد و معوض کشت، امهال تسهیلات، ارائه تسهیلات کم بهره در دراز مدت و بخشودگی آب بهای کشت‌های پاییزه از سوی سازمان آب و برق از جمله پیشنهاداتی است که در حال پیگیری است.

 اجرای طرح‌های لایروبی و احداث استخر‌های شنای گاومیش‌ها در شهرستان‌های هویزه، حمیدیه، دشت آزادگان و اهواز، استقرار مه پاش‌ها در همه جایگاه‌های گاومیش‌ها به صورت اصولی با مشارکت ستاد فرمان اجرایی امام و پیگیری خرید علوفه دام و بیمه دام‌های حوضه کرخه از برنامه‌های اجرا شده و یا در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی برای عبور از بحران خشکسالی و حمایت از کشاورزان و دامداران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار