کره جنوبی نمونه‌های اولیه ۶G را در سال ۲۰۲۶ آماده می‌کند

کره جنوبی برنامه ریزی تا اینترنت ۶G را تا اواخر دهه ۲۰۲۰ یا اوایل دهه ۲۰۳۰ تجاری سازی کند.

اینترنت ۵G نه تنها برای سازندگان گوشی‌های هوشمند، بلکه برای دولت‌ها نیز به میدان جنگ تبدیل شده بود، اما اکنون که این فناوری تثبیت شده است، تمرکز بر روی نسل بعدی اینترنت یعنی ۶G منتقل شده است.

بر اساس گزارش جی اس ام آرنا، برخی از الزامات عملکرد در فناوری ۶G عبارتند از حداکثر سرعت داده ۱ ترابیت بر ثانیه یعنی ۱۰۰۰ برابر پهنای باند یک درگاه اترنت معمولی و تأخیر کمتر از ۱۰۰ میکرو ثانیه (یک ۱۰ هزارم ثانیه). به طور کلی در مقایسه با ۵G، هدف اینترنت ۶G ارائه ۵۰ برابری سرعت اوج سرعت داده و کاهش ۱۰ برابری تاخیر است.

در ادامه نموداری از سامسونگ می‌بینید که اینترنت ۵G (با رنگ آبی روشن) را با اهداف اینترنت ۶G مقایسه می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم این اینترنت فقط زمینه رقابت شرکت‌ها نیست و دولت کره جنوبی نیز تمایل زیادی دارد که در عصر بعدی شبکه‌های تلفن همراه نقشی اساسی داشته باشد.

کمیته انتقال ریاست جمهوری این کشور می‌گوید وقتی نوبت به محرک‌های رشد اقتصادی در آینده می‌رسد، دولت کنونی بر روی تراشه‌های غیرحافظه، خودرو‌های آینده و بیوتکنولوژی تمرکز می‌کند. دولت جدید در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ارتباطات ۶G، باتری ثانویه، نمایشگر، دفاع و هوافضا، نیروگاه هسته‌ای پیشرفته و محتوای دیجیتال است.

دولت کره جنوبی می‌خواهد هر چه زودتر این کار انجام شود. هدف این کشور این است که نمونه‌های اولیه اینترنت ۶G را در سال ۲۰۲۶ آماده کند تا این فناوری در اواخر دهه ۲۰۲۰ یا اوایل دهه ۲۰۳۰ برای تجاری سازی آماده شود.

کار‌های زیادی برای انجام باقی مانده، اما به نظر می‌رسد همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است. سال گذشته سامسونگ نمونه اولیه ۶G را آزمایش کرده بود. ال‌جی آن را بهبود بخشید و توانست سیگنالی را در فاصله ۱۰۰ متری بین ساختمان‌ها ارسال کند.

گزارش از امیرمحمد درویشی


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار