افزایش قیمت انرژی در اسپانیا روز به روز خانواده‌های بیشتری را با چالش مواجه می‌کند.

آسوشیتدپرس در گزارشی از مادرید اعلام کرد: هر روز بر شمار خانوار‌های اسپانیایی که به علت افزایش قیمت انرژی و قیمت سایر اقلام وابسته به آن با چالش مواجه می‌شوند، افزوده می‌شود.

روبرتو سوتِلو که اصالتا اهل پاراگوئه است و در حاشیه شمالی مادرید پایتخت اسپانیا زندگی می‌کند، در این خصوص می‌گوید: تنها قیمت برق افزایش نیافته بلکه بعد از شیوع کرونا قیمت همه چیز در این کشور افزایش یافته است. ما با تمام توان تلاش می‌کنیم که در این شرایط دشوار زنده بمانیم.

افزایش قیمت انرژی در اسپانیا به اعتراض‌های گسترده در مناطق مختلف این کشور منجر شده و این اعتراض‌ها دولت اسپانیا را ناچار کرده که طرحی را برای اعطای یارانه سوخت به بخشی از شهروندان اجرا کند.

بر اساس این گزارش، قیمت انرژی در اسپانیا ابتدا تابستان گذشته افزایش یافت و در پی جنگ در اوکراین، قیمت انرژی در این کشور به شدت بیشتر شد.

سازمان توسعه اقتصادی (OECD) اعلام کرد که جنگ در اوکراین می‌تواند رشد اقتصادی جهانی را در اولین سال پس از شروع آن بیش از یک درصد کاهش دهد.

بحران انرژی در اروپا که با تحریم‌های گسترده ضد روسیه به دلیل درگیری در اوکراین تشدید شده، موجب شد قیمت گاز اروپا به رکورد ۲ هزار ۴۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب برسد. قیمت گاز در بورس اروپا در چهار روز معاملاتی متوالی رکورد‌های سابق را یکی پس از دیگری شکست.

تحریم نفت و گاز روسیه از سوی آمریکا و دولت‌های غربی، بر قیمت نفت نیز تأثیرگذار بود و قیمت طلای سیاه را به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غربیه
۲۲:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلاکه قیمتاتوایران دارن زیادافزایش پیدامیکنن.کشورای دیگه رونمیددنم.
آخرین اخبار