واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای کودکان کمتر از ۵ سال در مناطق پر خطر با همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دو نوبت اجرا می‌شود.

 سید جواد حسینی گفت: برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان کمتر از ۵ سال  برای حفظ دستاورد‌های برنامه ریشه کنی فلج اطفال و اطمینان از عدم ورود و چرخش مجدد ویروس از کشور‌های پولیو آندمیک در مرز شرقی (پاکستان و افغانستان) در قالب واکسیناسیون خانه به خانه در مناطق پرخطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این برنامه در دو نوبت در روز‌های ۱۷‏-۱۹ اردیبهشت و ۲۳‏‏-۲۱ خرداد با مراجعه مامورین بهداشتی به درب منازل در مناطق شهری و روستایی و خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان انجام می‌شود.

وی گفت: در این برنامه تمامی مهاجرین خارجی ساکن در اردوگاه‌ها و خارج از اردوگاه ها‏‏ در تمامی شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه، تمامی خانوار‌های ساکن در مناطق عمده مهاجرنشین، حاشیه شهر‏‏، مناطق (شهری، روستایی) با پوشش کمتر از ۹۵ درصد واکسن OPV ۳‏‏، مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار (عشایر و غیره) ‏‏، کودکان زیر ۵ سالی که به همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند‏‏ و مناطق مرز شرقی خواف، تایباد، سرخس و مناطق حاشیه شهر مشهد زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.