رییس کل دادگستری گیلان گفت: مدیران متولی حوزه کشاورزی برای برون رفت از مشکل کمبود آب، با برنامه عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در نشست ستاد پیشگیری از بحران آب گفت: باتوجه به کاهش بارش‌ها و شرایط حساس همه باید دست در دست دهیم تا کمترین آسیب به کشاورزی استان وارد شود.

به گفته رییس کل دادگستری گیلان، مسئولان برای مدیریت مصرف آب برنامه اصولی و علمی ارایه دهند و از کشاورزان هم بخواهند برای جلوگیری از هدررفت آب و بحران خشکسالی در اجرای برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم در این نشست با اشاره به دغدغه کشاورزان برای تامین آب و انتخاب میرآب گفت: هیچ کس حق اعمال نفوذ در تعیین مدیران آب را ندارند، چون شرایط اضطراری انتخاب میرآب‌ها با نظارت دادستان‌ها و سوابق آن‌ها انجام می‌شود.

به گفته احمد آقایی، مرمت چاه‌های آب و تسهیل در اعطای مجوز چاه‌ها در کوتاه مدت ضروری است و کشاورزانی که قدرت خرید موتور آبکش را ندارند جهاد کشاورزی متعهد شد موتور‌های امانی در اختیار این شالیکاران قراردهد.

دستگاه قضا برای حمایت از کشاورزان در کنار مدیران برای پیشگیری بحران خشکسالی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا دسترنج کشاورزان بعنوان قشر تلاشگر و زحمتکش جامعه سوخت نشود.

بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکار‌های مهم برای جبران خسران و زیان بخش کشاورزی است و همه بانک‌های استان مکلف شدند با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و آب منطقه‌ای نیز با قراردادن اسامی مناطق کشاورزی بحران خیز که احتمال سوخت محصول وجود دارد در اختیار دادستان‌ها، همکاری بیمه‌ها و با کمک خیران بیمه محصولات کشاورزی استان انجام تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.