حجت‌الاسلام‌ رئیسی در پیام‌تسلیت خود به مناسبت درگذشت مرحوم طالب‌زاده آورده: درگذشت این چهره موثر جبهه‌فرهنگی‌انقلاب دل‌اصحاب هنر را داغدار کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه این پیام نوشته است: «این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت‌های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی‌چشمداشت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.»

مرحوم طالب‌زاده مجری، تهیه‌کننده، کارگردان و مجری باسابقه تلویزیون دیروز پس از چندین بار بستری شدن در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. پیکر این هنرمند انقلابی فردا یکشنبه  (۱۱ اردیبهشت) ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد بلال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تشییع خواهد شد.

او سابقه حضور در دفاع مقدس و جنگ بوسنی و هرزگوین را داشت و به‌عنوان چهره رسانه‌ای در جبهه فرهنگی انقلاب شناخته می‌شد. سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی "بشارت منجی" درباره حضرت عیسی علیه‌السلام از جمله کار‌های او بود که در فهرست صد فیلم برتر انجیلی جهان و تنها اثر از جهان اسلام، قرار دارد.

متن کامل پیام تسلیت رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت هنرمند انقلابی و فرهیخته، چهره موثر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مرحوم نادر طالب زاده، دل اصحاب فرهنگ و هنر را جریحه دار ساخت و اهالی هنر متعهد را داغدار کرد.
این جهادگر جبهه جنگ نرم در مستندسازی، مجری گری، کارگردانی و برنامه‌سازی، آثار درخشانی از خود به جا گذاشت و در کسوت یک فعال رسانه‌ای و همچنین مدیر فرهنگی و کارشناس مسائل بین‌المللی، افق های تازه ای از آگاهی بخشی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را گشود.
افزون بر اینها، این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی چشمداشت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.
اینجانب درگذشت این هنرمند و فعال فرهنگی جبهه انقلاب را به خانواده محترم، جامعه هنری و شاگردان آن فقید تسلیت می گویم و در این ایام پر فیض برای ایشان علو درجات و همجواری با شهید آوینی و دیگر شهدای گرانقدر هنرمند و برای بازماندگان صبر و سلامتی از خداوند سبحان مسئلت دارم.
روحش شاد و یادش گرامی باد
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا در آثار این هنرمنداز درد ورنج امروز مردم خبری هست یا نه اگر نیست به قول سعدی یکی را گفتند: عالم بی عمل به چه ماند؟گفت: به زنبور بی عسل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد امثال ملک مطیعی و فردین رو سانسور می کردید اونها هنرمند نبودن انشالله پرده کنار رود جایگاه هر کدام مشخص میشه اما این را بدانید دل مردم با فردین و ملک مطیعی و وثوق هست و خواهد بود هنرمند وابسته مفت نمی ارزد توهم جای این پیامها اگه عرضه داری برو چهار تا جنس و اقلام رو قیمتش تثبیت کن نه اینکه زرت و زرت پیام بده
آخرین اخبار