رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) گفت: همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی در راستای یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج فارس در سواحل مکُران جنوب سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

عدنان حسینی  گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران (چابهار) با مشارکت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و کُنارک، امور عشایری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌های واقع در حوزه سواحل مکُران سیستان و بلوچستان برنامه‌های جذاب و دیدنی را برگزار خواهد کرد.

او گفت: مانور بزرگ رژه قایق‌های موتوری در سواحل روستا‌های هدف گردشگری و برگزاری مسابقات شتر دوانی در کرانه دریای مکُران ازجمله این برنامه‌ها است.

رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار)  گفت: برگزاری بازی‌های بومی محلی نیز در قالب این رویداد گنجانده شده است و  همچنین مسابقه استعدادیابی در بخش غذا‌های بومی محلی مکُران را برگزار می‌کنیم.

او گفت: به منظور انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، برنامه ریزی برای شناسایی و ثبت آثار تاریخی و همچنین کمک به حفاظت، مرمت و احیای آثار طبیعی سواحل مکران و برنامه‌های دیگر براساس شرح وظایف تعیین شده، دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران (چابهار) راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی گفت: نور افشانی به مناسبت روز ملی خلیج فارس و برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگری در راستای اهمیت خلیج نیلگون همیشه فارس، در حوزه سواحل مکُران تدارک دیده شده است.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با توجه به هدف قراردادن هویت فرهنگی و تاریخی ملت ایران، ۱۰ اردیبهشت‌ماه (روز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز) را به‌عنوان روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.