معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به مقاوم سازی ۷۱ درصد واحد‌های روستایی استان، گفت : تا ۱۰ سال دیگر حتی یک واحد غیرمقاوم روستایی در استان نخواهیم داشت.

فرهاد فقیهی با اشاره به شروع طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ گفت : ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است و کشور و استان کرمانشاه در ۲۰ سال گذشته شاهد حوادث بسیاری بوده است.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در همین راستا از همان سال ۱۳۸۴ طرح بهسازی مسکن روستایی کلید خورد تا تمامی افراد بتوانند در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم سازی واحد‌های مسکونی خود را انجام دهند.

 ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد این تعداد واحد در ۲۵۳۲ روستای استان پراکنده هستند که خوشبختانه تاکنون کار مقاوم سازی ۸۴ هزار و ۶۰۰ واحد آن انجام شده است.

با توجه به این آمار در حال حاضر ۷۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

استان در بحث بهسازی مسکن روستایی رتبه نخست دارد، میانگین کشور در این زمینه ۵۰ درصد است، اما استان با توجه به بازسازی‌هایی که به دنبال زلزله سال ۱۳۹۶ صورت گرفته در این زمینه جلوتر است.

در روند بازسازی زلزله ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی در مناطق زلزله زده بازسازی و مقاوم سازی شده اند.

برنامه ۱۰ ساله برای مقاوم سازی تمامی واحد‌های باقی مانده روستایی استان است قرار است تا پایان سال ۱۴۰۹ تمامی ۳۴ هزار واحد روستایی باقی مانده در استان هم مقاوم سازی شوند، طوری که سال ۱۴۱۰ یک واحد روستایی غیرمقاوم در استان نداشته باشیم.

رقم تسهیلات مقاوم سازی در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان است قرار است به زودی این میزان تسهیلات به دو برابر و رقم ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد که به زودی ابلاغ می‌شود.

نرخ سود این تسهیلات پنج درصد در قالب کارمزد است و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله تعیین شده است.

ضمانت هم در بحث این تسهیلات زنجیره‌ای است و هشت بانک عامل در پرداخت این تسهیلات مشارکت دارند.

این تسهیلات در تمام روستا‌های استان و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان مانند شهر‌های ماهیدشت، کوزران و قصرشیرین قابل دریافت است.

این تسهیلات زیر نظر کارشناسان و بصورت مرحله مرحله و بعد از هر مرحله مقاوم سازی واحد‌ها پرداخت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.