فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام ۷۵ باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی و کشف بالغ بر ۱۳۲ تن انواع مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ در سطح استان خبر داد.

 سردار احمد طاهری  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با تسلیت شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی هموطنان مسلمان و روزه دار در ماه پر خیر و برکت رمضان، گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باند‌ها و سرشبکه‌های اصلی مواد مخدر از اولویت‌های مهم و اساسی پلیس سیستان وبلوچستان است.

او گفت: در این رابطه طی سال گذشته با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، ۷۵ باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای ۷ هزار و ۱۴۷ عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر،  گفت: در این مدت ۱۳۲ تن انواع مواد مخدر از باند‌های بزرگ قاچاق مواد افیونی در سطح استان کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های صورت گرفته ۱۳۵ عملیات توام با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است، تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۱۳ قاچاقچی به هلاکت رسید و ۸۰۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ توقیف شد.

سردار طاهری با اشاره به اقدامات خوب پلیس استان در مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در سطح محلات گفت: در سال گذشته با اجرای ۵ هزار و ۴۹ مرحله طرح مقابله‌ای با خرده فروشان مواد مخدر، تعداد ۲ هزار و ۳۴۷ نفر خرده فروش در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان به ساماندهی معتادین و جمع آوری ۱۰ هزار و ۷۸۳ نفر معتاد متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان می‌باشند.

او به اقدامات پلیس در حوزه امنیت عمومی و مقابله با اشرار مسلح در سطح استان اشاره کرد و  گفت: در سال گذشته در حوزه دستگیری اشرار مسلح ۳۲ درصد، کشف انواع سلاح جنگی گرم و سرد غیر مجاز ۹ درصد و انهدام باند‌های قاچاق سلاح و مهمات ۱۷ درصد رشد داشته ایم.

سردار طاهری گفت: هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی اراذل و اوباش، خط قرمز پلیس است و انتظامی استان با شدت و به جد با این افراد که موجبات سلب آرامش مردم را فراهم می‌کنند برخورد می‌نماید.

او گفت: با اقدامات پیشگیرانه پلیس در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۵ درصدی وقوع تیر اندازی‌ها و نزاع‌های مسلحانه و افزایش ۳۲ درصدی اراذل و اوباش در سطح استان روبه رو بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان  گفت:استان سیستان و بلوچستان در میزان وقوع جرائم در رتبه ۳۴ و آخرین استان کشور قرار دارد به آمار خوب کشف جرایم استان (سرقت) در سال گذشته اشاره  کرد.

او گفت:در این مدت با جدیت سخت کوشان پلیس در سراسر استان کشف سرقت‌های عادی ۲ درصد، کشف سرقت منزل ۳ درصد، کشف سرقت خودرو ۱۵ درصد، کشف سرقت‌های مسلحانه ۱۷ درصد و کشف سرقت‌های به عنف ۴ درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در سال گذشته ۸۰ درصد ازمجموع کل سرقت‌ها عادی و ۷۴ درصد از کل سرقت‌های به عنف و مسلحانه به وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است و در این رابطه شاخص مطلوبی در کل استان داشته ایم.

او گفت: با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی در مرکز و شهرستان‌های استان در این مدت ۳۲ باند سرقت عادی، ۲۷ باند سرقت مسلحانه و ۱۷ باند سرقت به عنف شناسایی ومتلاشی شد.

او  در ادامه به برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی، قاچاقچیان و محتکران کالا‌های اساسی مردم اشاره  کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش ۴۸۶ میلیارد تومان از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سردار طاهری  گفت:برخورد با پدید قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی از اولیوت‌های پلیس استان است، از تشدید اجرای طرح‌های مختلف مقابله‌ای با این پدیده شوم خبر داد .

او گفت: در سال ۱۴۰۰ با تلاش مأموران انتظامی استان و در نتیجه طرح‌های مقابله‌ای صورت گرفته کشف انواع کالای قاچاق در سطح استان ۳۹ درصد افزایش یافت.

این مقام ارشد انتظامی استان همچنین در ادامه به جرایم سایبری و رایانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت:  در سال ۱۴۰۰ با افتتاح و راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ۱۸ درصد وقوع جرایم رایانه‌ای و سایبری در سطح استان کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار