رئیس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: دوره مهارت اطفا حریق در طبیعت برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد.

افرازیان گفت: آموزش صحیح و اصولی اطفا حریق طبیعت، امری مهم و ضروری است که به همه طبیعت دوستان توصیه می‌شود در این دوره مهارت شرکت کنند.

او با اشاره به اینکه این دوره با همکاری فرمانداری و مدیریت بحران این شهرستان و هلال احمر اجرا شد، می گوید: در این دوره آموزش اصولی در خصوص اطفا حریق در طبیعت به متقاضیان ارائه می‌شود، تا آن‌ها در صورت حضور برای مهار آتش بتوانند از خطرات احتمالی در امان مانده و آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر گچساران، پس از اتمام دوره، گواهی پایان دوره به شرکت کننده اعطا می‌شود و مدرک گواهی دوره اطفا حریق در طبیعت مجوز شرکت فرد و طبیعت دوستان در مهار آتش می‌باشد.

افرازیان می گوید: به طبیعت دوستان توصیه می‌شود برای گذراندن این دوره مهم به هلال احمر گچساران مراجعه کنند.

او گفت: علاقه مندان در روستاها می‌توانند از طریق دهیاران درخواست برگزاری دوره را به هلال احمر گچساران ارسال کنند تا کارشناسان هلال احمر برای برگزاری این دوره در روستا حضور یابند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر گچساران، شرکت در دوره اطفا حریق در طبیعت محدودیت ندارد و شهرستان‌های همجوار نیز می‌توانند برای برگزاری این دوره درخواست خود را به هلال احمر گچساران ارسال کرده تا کارشناسان هلال احمر در شهرستان‌های محل سکونت آن ها حاضر شوند و دوره آموزشی را برگزار کنند.

با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای پوشش جنگلی بسیاری است و هر ساله در فصول مختلف سال به خصوص گرما آتش‌ سوزی های متعددی در طبیعت این استان سرسبز رخ می‌دهد، فراگرفتن دوره اطفا حریق در طبیعت ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.