کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید، کشاورزان و باغداران هشدارهای سازمان هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد شدید در اکثر استان ها، استفاده از بادشکن به منظور جلوگیری از شکستن درختان و محافظت از نهال های جوان و اجتناب از محلول پاشی و سم پاشی به کشاورزان توصیه می شود‌.

به گفته کارشناس هواشناسی کشاورزی ، باغداران استان چهارمحال و بختیاری به سبب کمبود بارش فروردین و افزایش نیاز آبی درختان باید اقدام به آبیاری باغات کنند.

رفیعی می گوید: با توجه به خطر سیلاب و برق گرفتگی ناشی از رعد و برق در ساعات بعدازظهر به دامداران استان سمنان توصیه می شود که از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها اجتناب کنند.

وی گفت: کشاورزان نسبت به آماده سازی سامانه ضدتگرگ به منظور کاهش خسارت احتمالی اقدام نمایند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۲ اردیبهشت ۱۴۱.۶ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۱۵.۹ میلی متر و دوره نرمال بلندمدت ۲۰۱.۸ میلی متر است که این امر افزایش ۲۲.۲ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۹.۸ درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر اعلام نقشه های هواشناسی تا اواسط هفته آینده با عبور امواج تراز میانی در اغلب مناطق بویژه نوار شمالی ابرناکی و بارندگی خواهیم داشت.

طی امروز و فردا به جز استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، شنبه به جز نوار شرقی و یکشنبه به جز استان های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور بویژه ساعات بعدازظهر رگبار باران، وزش باد شدید موقت، گردو خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار