مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بازار کلانشهر مشهد با کمبود روغن خوراکی مواجه است.

امیر دلداری گفت: احتمال احتکار روغن توسط مغازه‌داران بسیار ضعیف است، زیرا شرکت‌های توزیع آنقدر روغنی به صنوف نمی‌دهند که بتوان آن را احتکار کرد.

او گفت: منشا کمبود روغن در بازار از بخش تولید است، زیرا کارخانه‌ها و شرکت‌های توزیع به صورت قطره چکانی روغن خوراکی را به صنوف اختصاص می‌دهند، لذا پاسخگوی نیاز فعلی مردم نیست.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: بازرسان اصناف با هر نوع عدم عرضه یا احتکار روغن توسط صنوف برخورد قانونی کرده و پرونده آن را به تعزیرات ارسال می‌کنند، سپس میزان احتکار شده را در شبکه توزیع و بین کاسبان امین توزیع می‌نمایند.

دلداری گفت: روغن جزو کالا‌های اساسی بوده و ارز ترجیحی به آن اختصاص می‌یابد لذا خروج آن از شبکه توزیع قاچاق محسوب می‌شود، از سوی دیگر روغن دارای قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار بوده و عرضه آن به قیمت بالاتر گران فروشی به شمار می‌رود و با آن برخورد قانونی می‌شود.

او گفت: با نظارت اتاق اصناف مشهد کامیون حامل باری از روغن خوراکی که توسط یکی از کارخانه‌های خراسان رضوی تامین شده بود، بین صنوف برای افزایش سطح نیاز بازار به روغن توزیع شد، اما این اقدام نیز تامین کننده نیاز نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.