معاون استاندار بوشهر می‌گوید: آیین‌نامه کالای همراه ملوان(ته لنجی) پیشنهادی این استان، در نهایت به سود مردم خواهد بود.

محمدتقی ایرانی در مراسم تکریم و معرفی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: هر چند معتقدیم که باید حق و حقوق دولت از محل صادرات و واردات پرداخت شود، اعتقاد داریم نباید تنها حقوق دولت مدنظر قرار گیرد بلکه باید حقوق مردم نیز بخوبی محقق شود.

او ادامه داد: برخی از قوانین نیاز به اصلاح و مدیریت مردم محور دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از ۳۰۰ هزار نفر با کالای همراه ملوان تامین معاش دارند که باید حق و حقوق آنان به نحو مطلوب و مناسبی دیده شود که استاندار بوشهر در این مسیر از بدو کار تمام تلاش خود را به‌کار گرفت.

ایرانی گفت: اکنون با زمینه سازی دولت واژه نامانوس قاچاق در مسیر برداشته شدن از روی کالای همراه ملوان است، زیرا مردم استان بوشهر شغل شریف تجارت دارند که این شغل پدران و نیاکان آنان است.

او ادامه داد: بنادر استان بوشهر باید تبدیل به مرکز گردشگری تجاری شوند که این فرایند بدون تردید منجر به چرخیدن چرخ اقتصاد آنان خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر می‌گوید: چنانچه براساس مصوبه دولت و ستاد قاچاق کالا و ارز کالایی از گمرک ترخیص می‎‌شود این قاچاق و جرم نیست، زیرا به صورت قانونی وارد کشور شده است.

ایرانی گفت: وقتی کالا‌های ترخیصی از گمرک قاچاق تلقی شود بدون تردید این رویه منجر به رنج و زحمت مردم خواهد شد.

به گفته او، فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در این استان در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام نیز گامی مهم برای خدمت به چرخه اقتصاد زندگی مردم است.

در این مراسم با تجلیل از بهروزه قره بیگی، علی سلیمانی به عنوان ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.