مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان از اجرای طرح آموزش شناخت و نحوه کار با خاموش کننده‌های دستی در ایستگاه‌های آتش نشانی این سازمان خبر داد.

موسی الرضا صفری گفت: در این طرح که برای نخستین بار در ایستگاه‌های ۷ گانه آتش نشانی شهر گرگان برگزار می‌شود شهروندان می‌توانند نحوه کار با خاموش کننده‌های دستی را آموزش ببینند.

او گفت: در این طرح شهروندان علاقه مند می‌توانند در تمامی روز‌های هفته حتی روز‌های تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۴ با مراجعه به ایستگاه‌های آتش نشانی شهر گرگان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

صفری می‌گوید: شناخت انواع کپسول از روی ظاهر و مواد تشکیل دهنده و کاربرد هر کدام از کپسول‌های خاموش کننده دستی و نحوه استفاده صحیح در زمان وقوع حریق از جمله آموزش‌هایی است که به شهروندان ارائه می‌شود.

او گفت: حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است با کوچکترین سهل انگاری در استفاده از لوازم خانگی برقی حادثه‌ای رخ دهد از این رو لازم است تمام اعضای خانواده نسبت به استفاده از این کپسول‌های خاموش کننده دستی آگاهی داشته باشند تا خسارت‌های ناشی از این اتفاقات کاهش پیدا کنند.

صفری گفت: خاموش کننده‌های دستی عامیانه‌ترین وسایل اطفاء حریق هستند که برای اطفای حریق‌های کوچک و پیشگیری از وقوع حریق‌های بزرگ مناسب هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان استفاده از کپسول‌های خاموش کننده‌های مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند عامل مهار حریق شود.

صفری می گوید: این طرح از تاریخ 6 اردیبهشت آغاز شده است و بدون محدودیت زمانی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.