معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان گفت: برای نخستین بار مطالعه تجربی بهسازی سازه‌های خشتی در برابر زلزله با حمایت دفتر پژوهش و فناوری‌های نوین شهرداری و در قالب پایان نامه دانشجویی انجام شد.

ابوالفضل زارع گفت: طرح بهسازی سازه‌های خشتی در قالب پایان نامه‌های کاربردی دانشجویی در حوزه مدیریت شهری توسط امید مهتری دانشجوی کارشناسی ارشد عمران با راهنمایی استاد دکتر سید علی ثابت در دانشگاه آزاد کاشان و با حمایت دفتر پژوهش و فناوری های نوین معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان اجرا شد.

او می‌گوید: حمایت از تحقیقات و مطالعات علمی توسط مراکز علمی در حوزه مدیریت شهری یکی از سیاست‌های شهرداری است که در این راستا موضوعات مختلفی در حوزه های مختلف مدیریت شهری با همکاری دانشگاه های کاشان و استادان در حال انجام است.

همچنین سید علی ثابت استاد راهنمای طرح گفت: متاسفانه تا کنون در ایران تحقیقات قابل استنادی به منظور بهسازی لرزه‌ای سازه‌های خشتی انجام نشده است اما در این طرح برای نخستین بار به صورت تجربی با بارگزاری دینامیکی مقاومت سازه بهسازی شده مورد سنجش قرار گرفت که نتایج بسیار قابل قبولی به همراه داشت.

شهردار کاشان نیز گفت: سازه‌های خشتی قدیمی زیادی در بافت فرسوده و تاریخی به ویژه در ابنیه تاریخی کاشان وجود دارد که اجرای اینگونه طرح‌ها می‌تواند به استحکام بخشی سازه‌های خشتی در برابر مخاطرات آتی کمک کند.

حسن بخشنده امنیه بر ضرورت ایجاد سایتی برای اجرای آزمایش‌های روی سازه‌های خشتی و قدیمی توسط محققان تاکید کرد و از آمادگی شهرداری کاشان جهت عملیاتی کردن این موضوع خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.