معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: شهرداری این بندر در هنگام عملیات اجرایی که به تازگی در بوستان شغاب انجام داده، هیچگونه تعرضی به گورستان باستانی واقع در این محدوده تاریخی نداشته است.

نصرالله ابراهیمی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد عملیات اجرا شده توسط شهرداری بوشهر در بوستان شغاب در محدوده تعیین شده گورستان باستانی نبوده است.

معاون امور عمرانی، حمل ونقل و ترافیک شهرداری بوشهر نیز  در این ارتباط گفت: این شهردرای مدافع حریم این گورستان تاریخی است و هر گونه اقدام از سوی شهرداری در این بوستان با نظر کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر صورت گرفته و بدون مجوز و موافقت کارشناسی این اداره کل در این محدوده عملیاتی انجام نشده است.

آرمین پژمان اللهی  می‌گوید: این موضوع توسط کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی و تیم کاوشگر نیز بررسی و تایید شده است.

او نصب اِلمان ویژه این گورستان تاریخی را نشان از ارزشمندی این محدوده باستانی برای شهرداری بوشهر دانست که برای حفظ آن تلاش می‌کند.

معاون امور عمرانی، حمل ونقل و ترافیک شهرداری بوشهر اعلام کرد که اجرای سایت موزه بوستان شغاب در محل این گورستان باستانی تا چند ماه آینده آغاز می‌شود.

در پی انتشار تصاویری باعنوان تعرض شهرداری بوشهر به گورستان باستانی شغاب در فضای مجازی، علی دارابی معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور بررسی موضوع را صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.