با حضور ویدئو کنفرانسی قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علمی کابردی آیین تجلیل از مدرسان برتر این دانشگاه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت مقام معلم و محفل انس با قرآن با حضور ویدئو کنفرانسی آقای کشتکار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ،آقای قالیچی رئیس واحد استانی آذربایجان شرقی، روسای مراکز آموزشی، مدرسان منتخب واحد استانی،تعدادی از همکاران واحد استانی و تعدادی از قاریان ممتاز عصر دیروز در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

آقای قالیچی در ابتدای این مراسم با اشاره به ارائه آموزش‌های مجازی در دوران کرونایی گفت: در دوران کرونایی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به همت مراکز آموزشی به صورت دقیق و کامل وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند به طوری که هیچگاه آموزش‌ها تعطیل نشد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی در دوران کرونایی گفت: با هماهنگی‌های ستاد مقابله با کرونای استان و با توجه به شرایط و وضعیت کرونایی در زمان‌هایی که وضعیت استان اجازه می‌داد دروس عملی را به صورت حضوری و با تشکیل گروه‌های چند نفری برگزار کردیم.

در حال حاضر نظام تولید دانش و کالا با هم آمیخته شده اند پس نباید از این قافله عقب بمانیم.

در دنیایی که تغییر تنها عامل ثبات هست نقش آموزش‌های مهارتی بیش از بیش نمایان می شود.

آموزش مهارتی نیازمند تربیت نیرو‌های مهارتی و افراد ماهر است تا با افزایش مهارت‌ها هزینه‌ها را کاهش دهیم.

 توسعه مهارت برای کارفرمایان ، افزایش سلامتی ، افزایش تحرک جامعه،پایداری شغل، افزایش بهره وری و افزایش اشتغال حائز اهمیت است.

وی به موفقیت‌های کسب شده واحد استانی در چند سال اخیر پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر در سطح کشوری موفقیت‌های بسیاری را با تلاش‌های مراکز آموزشی و همکاران واحد استانی کسب کرده ایم که امید است این موفقیت‌ها طی امسال  تداوم یابد.

وی به برخی از ویژگی‌های مدرس خوب اشاره کرد و گفت: مدرس خوب باید متانت گفتار خود را حفظ کند؛ روش فکر کردن و تفکر را یاد دهد؛ حداقل به یک زبان خارجی مسلط باشد.

وی در پایان از اقدامات معاونت آموزشی که تسهیلات تحصیل دانشجویان را ایجاد کرده اند تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که این رویه ادامه پیدا کند.

آقای کشتکار نیز در این مراسم گفت: نظام آموزشی کشور دارای زیر نظام‌های متعددی است که هر یک از زیر نظام‌ها متولی یک فعالیت خاصی هستند.

 هر کدام از دانشگاه‌ها یک هدفی را دنبال می‌کنند که در این بین نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می‌باشد خیلی مهم است.

 دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای مسئول ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور می‌باشند.

 مراکز آموزشی باید با تلاش‌ها و فعالیت‌های خود در تحقق اهداف دانشگاه گام بردارند.

 محتوای آموزشی و برنامه‌های درسی باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

در شورای برنامه ریزی دانشگاه برنامه‌های درسی را طبق نیاز سنجی جامعه تصویب می‌نماییم.

طی امسال یکصد برنامه درسی را بر اساس ICT تصویب می‌کنیم که تمام این برنامه‌های منحصر به فرد می‌باشد.

این برنامه‌های درسی برای آموزش‌های شغل محور تدوین می‌شود تا دانش آموختگان بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

وی در پایان با ذکر این نکته که مدرسان این دانشگاه باید معتقد باشند گفت: مدرسان باید علاوه بر این که خودشان آچار به دست باشند باید معتقد به اهداف دانشگاه باشند و افراد ماهر و مهارتی را تحویل جامعه بدهند.

در پایان از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

 

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

 

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

لیست مدرسان منتخب مراکز آموزشی به شرح ذیل می‌باشد:

برگزاری آیین تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی

گفتنی است که در پایان مراسم ضیافت افطاری در دانشگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.