مخلص الائمه در بازدید از سدالغدیر ساوه گفت: میزان آب ذخیره شده نسبت به دو سال اخیر کاهش داشته است.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان بازدید از سد الغدیر ساوه آخرین وضعیت آبگیری سد و شرایط موجود برای رهاسازی آب این سد را به صورت زیر تشریح کرد.

متاسفانه میزان بارندگی در سال آبی پیش رو وضعیت مناسبی نداشته و به ویژه در فصل بهار بارش تاثیرگذاری در استان صورت نگرفته است.

به دلیل کاهش چشمگیر میزان بارش ها، میزان آب ذخیره شده در سدالغدیر با حجم ۲۷۷ میلیون متر مکعب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب رسیده است که نسبت به دو سال اخیر کاهش داشته و در تراز مناسبی نیست و برخی نگرانی‌ها را برای کشاورزان مناطق پائین دست سد بوجود آورده است.

تامین آب برای مصارف شرب بر تامین نیاز کشاورزی و صنعت اولویت دارد و خوشبختانه برای تامین نیاز آب شرب شهر ساوه نگرانی وجود ندارد.

در فصل تابستان بدون هیچ مشکلی مصرف شرب شهروندان ساوجی تامین خواهد شد، اما برای مصارف کشاورزی محدودیت‌هایی وجود دارد.

با تمهیداتی که در شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مرکزی اندیشیده شده است، از امروز مقدمات رهاسازی بخشی از نیاز آبی کشاورزان پائین دست سدالغدیر آغاز خواهد شد.

امیدواریم با تخصیص آب، علیرغم محدودیت‌هایی که وجود دارد نگرانی برای تامین آب مزارع و باغات از سوی کشاورزان و باغداران بوجود نیاید

استاندار مرکزی همچنین در خاتمه راه دسترسی شهر ساوه به شهرصنعتی کاوه که به همت مدیریت شهرصنعتی کاوه تعریض شده را نیز بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.