عکسی که پهپاد نبوغ ناسا از فرود مریخ نورد استقامت ثبت کرد

هلیکوپتر نبوغ ناسا، تصویری را از فرود مریخ نورد استقامت در ۱۹ آوریل ثبت کرده است.

طبق تصاویر به اشتراک گذاشته شده، چتر نجات و پنل پشتی مریخ نورد استقامت در حدود ۲ کیلومتری از سطح مریخ به سمت  زمین با سرعت ۷۸ مایل در ساعت  پرتاب شدند.

به گزارش سایت digitaltrends؛ ناسا اعلام کرد که تصاویر نشان می‌دهند سایبان چتر نجات هیچ آسیبی از جریان هوا و گرد و غبار ندیده و با کمک تجهیزات مریخ نورد به پوسته پشتی چتر نجات  متصل شده اما پنل پشتی شکسته شده و نتوانسته خواسته مهندسان فضایی را  بر آورده سازد.

مهندسان ناسا به پهباد نبوغ  دستور دادند تا از منظرهای هوایی مریخ  عکسبرداری کند تا تصاویر بینشی از عملکرد آن‌ها در هنگام ورود و فرود  مریخ نورد ارائه دهد. داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌تواند به افرادی که در مأموریت بازگشت نمونه مریخ کار می‌کنند در  روند فرود مشابه کمک کنند.

پهپاد نبوغ ناسا

تدی تزانتوس، سرپرست تیم Ingenuity در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا، این هفته گفت: ناسا عملیات پرواز Ingenuity را برای انجام پرواز‌های پیشگامی مانند این گسترش داد. «هر بار که در هوا هستیم، Ingenuity زمین جدیدی را پوشش می‌دهد و چشم‌اندازی را ارائه می‌کند که هیچ مأموریت سیاره‌ای قبلی نمی‌توانست به آن دست یابد. درخواست شناسایی Mars Sample Return نمونه کاملی از کاربرد سکو‌های هوایی در مریخ است.

براساس گزارش‌ها، هلیکوپتر ناسا پس از انجام یک سری پرواز‌های آزمایشی چالش برانگیز در چند ماه اول استقرار خود، اکنون به مریخ نورد Perseverance در جستجوی شواهدی از حیات میکروبی باستانی در این سیاره دور کمک می‌کند. وظایف این هواپیما شامل نقشه برداری از سطح مریخ، جستجو برای مکان‌های مورد علاقه علمی، و جستجو برای کارآمدترین مسیر‌ها برای مریخ نورد زمینی است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار