مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: مانور روز ملی ایمنی حمل و نقل برای افزایش فرهنگ ترافیک و ایمنی راه‌ها در استان اجرا شد.

عابد محمدی هدف از برگزاری این مانور را ارتقا و افزایش فرهنگ ترافیک، ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد.
 
او می گوید: کاهش تصادف ها و تلفات رانندگی تنها با فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی در تمامی بخش های حمل و نقل میسر خواهد شد. 
 
به گفته محمدی، این مانور با حضور نیروهای امدادی راهداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه در جاده های استان برگزار شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه هم اکنون حدود چهل کیلومتر راه تعریض و بهسازی شده در استان وجود دارد گفت: هنوز ایمنی این راه ها از جمله جداسازی و نصب علائم جداکننده انجام نشده است‌‌‌.
 
او با اشاره به اینکه برای ایمنی این میزان جاده ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است می گوید: اعتبار جذب شده امسال تنها برای ایمن سازی حداقل ۱۰ کیلومتر آن کافی است.
 
به گفته محمدی، در طرح "راهداری محور" که قرار است در جاده های دارای پرتگاه و نا ایمن از جمله محور یاسوج-بابامیدان اجرا شود، ۳ گروه با تجهیزات و امکانات در هر ۲۵ کیلومتر حفاظ خاکی ایجاد می کنند.
 
او در ادامه به عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا و بیش از ۶۵۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی استان جابجا شده است.
 
محمدی می گوید: همچنین روزانه بیش از ۳۰ گروه گشت مختلف راهداری و گروه های کنترل نامحسوس در سطح استان در حال فعالیت هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.