بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری خبر می‌دهد، اما سیستم بانکی استان مرکزی از نبود ابلاغ و اعتبار می‌گوید.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری و ناهماهنگی‌ها موجب سردرگمی مردم شده؛ در حالیکه بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری خبر می‌دهد، اما بانک‌های استان مرکزی از نبود اعتبار می‌گویند.

سردرگمی متقاضی وام فرزندآوری

یکی از مخاطبان در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

باسلام روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه بود که خبر اعطای وام فرزندآوری را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کردم.

در این خبر به نقل بانک مرکزی اعلام کرده بود که برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

بلافاصله برای دریافت وام فرزند آوری به سایت مربوط به اعطای تسهیلات به فرزند آوری مراجعه کردم.

بعد از وارد کردن مشخصات نوزاد و والدین قسمت محل سکونت و بانک ملی شعبه مربوط به حساب بانکی را انتخاب کردم در پایان متن"ثبت نام شما در سامانه فرزندآوری با کد رهگیری: ۴۴۰۴××××۳ انجام شد" برایم پیامک شد.

در توضیحات سایت آمده بود که با مدارک شناسنامه و ملی و مدارک ضامن به شعبه بانک انتخابی مراجعه نمایید.

وقتی به بانک مراجعه کردم مسئول تسهیلات به بنده گفت هنوز هیچ ابلاغی برای ما نیامده است با چند بانک دیگر تماس داشتم و همه همین صحبت را داشتند.

این مخاطب در پایان گفت: سوال ما اینجاست که چرا  وقتی که هنوز تسهیلات را ابلاغ نکرده اند در رسانه ملی اعلام می‌کنند آیا نباید ابتدا زیر ساخت‌ها را آماده کنند بعد اعلام کنند تا مردم را بیهوده به بانک‌ها نکشانند که باعث سردرگمی مردم شود.

اظهار بی اطلاعی بانک‌ها از وام قرض الحسنه فرزندآوری

برای پیگیری خبر خبرنگارما از چند بانک اطلاع کسب کرد که با وجود راه اندازی سامانه از سوی بانک مرکزی همچنان بانک‌ها از ابلاغ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری اظهار بی اطلاعی می‌کردند.

خبرنگار ما متوجه شد تعداد زیادی از مردم با این مشکل مواجه شده اند.

تامین اعتبار نشدن تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در استان مرکزی

امیری مدیر شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان مرکزی در مورد این موضوع  گفت: اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری داده نشده است.

امیری گفت: متقاضیان پیگیر باشند به محض تامین اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری پرداخت می‌شود.

بانک مرکزی: در استان مرکزی تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری پرداخت شده

این در حالی است که صبح امروز خبرگزاری دولت (ایرنا) از آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری خبر داد و از قول بانک مرکزی گفت: در همین زمان کوتاه پنج روزه کاری (از ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون) از ابلاغ و ثبت‌نام، حتی در استان‌های کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و مرکزی؛ تعدادی از تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری هم توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی از ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ‎بانک مرکزی ثبت‌نام کردند که حدودا ۱۹ هزار نفرشان از استان تهران هستند.

هر چند بانک مرکزی گفته بانک‌ها طبق قانون ملزم به رعایت دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری مربوطه هستند، اما این الزام را چه نمادی باید عملی کند.

به هر حال این تناقضات ناشی از گزارش غلط به بانک مرکزی باشد یا ناهماهنگی بین بانک‌ها با بانک مرکزی دودش در چشم مردمی می‌رود که با هزار امید در بانک مرکزی ثبت نام کرده، اما درباجه بانک‌ها گیر کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وام درمان ناباروری ندارن ؟ داروهای درمان ناباروری خیلی گرونه هیچ کس هم به داد نمی رسه . به خاطر همین یه مساله دارم فرصت مادر شدنم رو هم از دست میدم
آخرین اخبار