یادواره ۳۲ شهید عملیات رمضان، هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور سید ناصر حسینی‌پور، راوی کتاب «پایی که جا ماند» در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

این یادواره ، پنجشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۸ در پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ملایر واقع در بلوار شهید مطهری، با سخنرانی سیدناصر حسینی‌پور راوی کتاب «پایی که جا ماند» برگزار می‌شود.

سید ناصر حسینی‌پور، متولد ۱۰ مهر ۱۳۵۰ و اهل روستای ده بزرگ از توابع باشت، استان کهگیلویه و بویراحمد است.

او در سن ۱۴ سالگی به اتفاق چهار برادر و پدرش عازم جبهه می‌شود.

دو سال به‌عنوان تخریب‌چی، در عملیات والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵، والفجر ۱۰، نصر ۴ و چندین عملیات آفندی و پدافندی در تیپ ۴۸ فتح، ایفای نقش می‌کند.

سال آخر جنگ دیده‌بان جزیره مجنون بود و در روز پاتک دشمن، راهنما و بلدچی گردان ویژه شهدا بود که در جریان پاتک دشمن، پای راستش در جاده خندق جزایر مجنون قطع می‌شود و به اسارت نیرو‌های بعثی درمی‌آید ودر نهایت به اردوگاه مخفی اسرا در تکریت منتقل می‌شود و تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرد.

در جریان جنگ و انقلاب، خانواده او، سه جانباز، دو آزاده و یک شهید تقدیم اسلام می‌کند، رهبر معظم انقلاب در تقریظ خود بر کتاب «پایی که جا ماند» این‌گونه نگاشتند «درود و سلام به خانواده مجاهد و مقاوم حسینی. تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آن چنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد.»

او بعد‌ها مسئول میز ادبیات مقاومت و دبیر بخش جنگ نرم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شد و در سطح کلان و اسناد بالادستی به این مسئولیت خطیر پرداخت و هم‌اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.