درآمد آلفابت کاهش یافت

شرکت مادر گوگل معروف به آلفابت به دلیل کاهش کسب و کار در یوتیوب بخشی از درآمد خود را از دست داده است.

روز گذشته شرکت آلفابت، گزارش داد که اولین درآمد سه ماهه خود را به دلیل کاهش کسب وکار و تبلیغات در یوتیوب از دست داده و باعث ناراحتی سرمایه گذاران شده است.

به گزارش سایت رویترز، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده جستجو جهان در دو سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا و تعطیلی فروشگاه‌ها ثروت زیادی به دست آورد. اما به گفته تحلیلگران، افزایش تورم و کمبود محصول باعث شد تبلیغ‌کنندگان کمپین‌های بازاریابی را کنار بگذارند و باعث ضرر مالی این شرکت شوند.

سهام آلفابت که در دو سال گذشته نزدیک به ۹۰ درصد رشد داشت، پس از نتایج روز گذشته، حدود ۲.۵ درصد سقوط کرد. گفتنی است که تحلیلگران درآمد این شرکت را حدود ۶۸ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند. همچنین هیات مدیره این شرکت ۷۰ میلیارد دلار برای خرید سهام صادر کرده  بود. آلفابت گفت که فروش ناخالص ما در سه ماهه اول امسال ۲۳ درصد افزایش داشته و به حدود ۶۸ میلیارد دلار رسیده است. براساس گزارش‌ها، پیش از این نیز آلفابت در سه ماهه چهارم  سال ۲۰۱۹ ضرر مالی کرده بود.

کاهش درآمد آلفابت

یکی از تحلیلگران گفت که گوگل به طور کلی ۱ درصد از فروش خود را در سال ۲۰۲۱ از روسیه به دست آورده است. او همچنین رشد تعدیل‌کننده در فروش به تبلیغ‌کنندگان مستقیم در یوتیوب را گزارش داد و افزود که کاهش هزینه‌های فروشگاه برای رفع نگرانی‌ها، درآمد حاصل از اشتراک را از بین برده است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف بدون منبع نزنید. اگه منبع دارید اعلام کنید.
آخرین اخبار