سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای جانمایی ۳۰ پارک محله‌ای در مناطق مختلف خبر داد.

آقای حمیدرضا عبدالله پورگفت: تعمیر و شستشوی وسایل بازی، رفع نواقص روشنایی، رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی، بهسازی نیمکت‌ها و آلاچیق‌ها، رنگ‌آمیزی و ترمیم المان‌ها و غیره، مهمترین اقدامات اجرایی در این زمینه است.

او گفت: پارک‌های سطح شهر بخش مهمی از فضا‌های تفریحی و تفرجگاهی هستند که در طول شبانه روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان بوده و بهسازی اساسی این اماکن جزء اولویت‌های کاری حوزه فضای سبز کرج در سال پیش رو خواهد بود.

برنامه ریزی برای آبیاری درختان در فصل تابستان

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی، آبیاری فضای سبز شهری در فصل تابستان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد و در این خصوص ترمیم شبکه‌های آبیاری، توسعه آبیاری تحت فشار و نظارت ویژه بر عملکرد پیمانکاران ضروری است.

او گفت: باید بر نحوه آبرسانی تانکر‌های آبرسان، خصوصا در فضای سبز پیرامونی و جنگل کاری‌ها و نحوه آبرسانی در شب توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آقای عبدالله پور گفت:کاهش تدریجی و حداقلی وسعت چمن‌کاری‌ها در هر منطقه، تغییر روش‌های آبیاری، تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه‌هایی که نیاز آبی کمتری دارند.

او  بر انجام به موقع عملیات باغبانی شامل هرس، کوددهی، سم‌پاشی و کنترل آفات درختان و فضای سبز شهر با دقت و سر موعد طبق تقویم باغبانی تاکید کرد وگفت: مراقبت، حفظ و جلوگیری از زوال درختان کهنسال شهر تنها باید توسط افراد متخصص و باتجربه صورت گیرد چرا که درختان کهنسال کرج نشان سابقه و هویت این شهر هستند.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  برنامه ریزی‌های اولیه برای جانمایی ۳۰ پارک محله‌ای مصوب در بودجه سال جاری انجام شده و به زودی برای  پاسخگویی به نیاز‌های شهر و مطالبات شهروندان عملیاتی می‌شود.

برچسب ها: فضای سبز ، هرس درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.