سرکنسول ایران در مزارشریف گفت: ما همواره سعی کردیم در حوادث مختلف در کنار مردم افغانستان باشیم تا بتوانیم گوشه ای از رنج و مشکلات ملت دوست و برادر افغانستان را کاهش دهیم.

کمک های جمهوری اسلامی ایران به خانواده های شهدای مجروحین مسجد خاتم الانبیا «سه دوکان» شهرمزارشریف با حضور دیپلمات های ارشد ایران و مقامات گروه طالبان در بلخ اهدا گردید.

سید حسن یحیوی، سرکنسول ایران مقیم شهر مزارشریف گفت: ما در حد توان خواستیم با اهدای کمک های نقدی به خانواده های شهدا و افراد زخمی احساس همدردی و غم شریکی خودمان را ابراز کنیم و مجموع این کمک ها ۴۰هزار دالر می شود.

سید حسن یحیوی گفت: ابراز همدردی و غم شریکی ملت جمهوری اسلامی ایران را خدمت برادران افغانستانی خود عرض می کنم و این عمل وحشیانه از طریق افراد کور دل، جاهل و وحشی که دشمن اسلام و مسلمین هستند صورت گرفته است.

وی افزود: حمله هفته قبل بر مسجد سه دوکان در شهرمزارشریف که منجر به شهید و زخمی شدن ده ها انسان مسلمان گردید و طبق لیستی که در دسترس ما قرار گرفته تاکنون این حادثه خونین ٢٣ شهید و ٦٣ زخمی برجا گذاشته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما همواره سعی کردیم در حوادث مختلف همیشه در کنار مردم افغانستان باشیم و پس از تحولات در افغانستان بیشتر از ٣٠ هواپیما کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به نقاط مختلف این کشور توزیع شده است.

کمک نقدی ایران به خانواده های قربانیان انفجار مزارشریف + عکس

یحیوی گفت: امیدوارم که این کمک ها و همکاری ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم گوشه ای از رنج و مشکلات ملت دوست و برادر افغانستان را کاهش دهیم.

در همین حال شماری از خانواده های شهدا و زخمیان حادثه خونین مسجد سه دوکان به خبرنگاران می گویند دشمنان اسلام و وطن، اینبار فقیر ترین قشر را در دیار مولا علی به خاک و خون کشیدند که این افراد فقط به دنبال یک لقمه نان بودند و اکنون که نیستند خانواده هایشان گرسنه هستند.

آنان افزودند: کمک های حکومت به خانواده های شهدا و تداوی مجروحین باید تداوم پیدا کند چون واقعا آنان نیازمند هستند و اکنون نان آور خانه های شان شهید یا زخمی شده اند.

گفتی است که این کمک ها از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های شهدا و مجروحین توزیع گردیده است.

کمک نقدی ایران به خانواده های قربانیان انفجار مزارشریف + عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.