مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی تاکنون۱۲۱ هزار نفردر استان نام‌نویسی کرده‌اند.

عزیزاله یوسفی گفت: در مرحله نخست پالایش اطلاعات و راستی آزمایی ثبت‌نام کنندگان، شرایط ۹۵ هزار متقاضی تایید شده است.

مرحله دوم و سوم پالایش اطلاعات متقاضیان، تا ۳۱ اردیبهشت پایان می‌یابد و در نهایت از افراد واجد شرایط، برای واریز وجه اولیه دعوت می‌شود.

یوسفی گفت: سامانه طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد برای ویرایش اطلاعات متقاضیان باز است ومتقاضیان در این طرح تا ۳۱ خرداد می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست ویرایش اطلاعات خود و تغییر شهر را ثبت کنند.

او در ادامه گفت: طرح الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به حریم شهر همدان به سرانجام رسید و در فاز نخست ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این اراضی ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: بر اساس برآورد اولیه متقاضیان باید برای خانه دار شدن در این طرح، بین ۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان آورده نقدی و تا ۳۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت کنند.

او گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای هر واحد مسکونی باید ۲۷۳ متر مربع عرصه و ۱۲۰ متر مربع محدوده شهری در نظر گرفته شود.

یوسفی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان ساخته می‌شود و برای ساخت این واحد‌های مسکونی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین نیاز است که تا کنون ۹۰۰ هکتار آن تامین شده و یک هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر باقی مانده است.

با اقدامات خوب دولت، حرکت به سمت افزایش تولید روی داده است.

او گفت: در حال حاضر سه هزار و ۴۸۴ واحد مسکونی در قالب مساکن خود مالک، گروه ساخت و مشارکت بنیاد مسکن در دست ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار