آقای سعدزاده گفت: افزایش کیفیت خدمات الکترونیک از اولویتهای اصلی سازمان تامین اجتماعی بوده و به همین دلیل سامانه قدیمی samt به خاطر برخی محدودیتهای فنی تغییر پیدا کرد.
او گفت: سامانه قدیمی امکان ارائه برخی از قابلیتها را به کارفرمایان را نداشت و از ابتدای اردیبهشت جاری غیرفعال شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز می گوید: از ابتدای اردیبهشت امکان ارسال لیست بیمه برای کارفرمایان فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir فراهم میباشد.
آقای سعدزاده گفت: کارفرمایان در صورت ثبت نام قبلی در سامانه جدید میتوانند با کد کاربری و رمز عبور وارد سامانه es.tamin.ir شده و از منوی کارفرمایان، امور ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگران کارگاه خود را انجام دهند.
او گفت: در صورتی که کارفرمایی هنوز کد کاربری و رمز عبور برای سامانه جدید دریافت نکرده است میبایست با ورود به سامانه جدید es.tamin.ir نسبت به ثبت نام و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند.
کارفرمایان در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در ورود به سامانه جدید میتوانند با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته و یا به شعبه مربوطه مراجعه و راهنمایی لازم را به صورت تلفنی دریافت کنند و در صورت عدم رفع مشکل، کارفرما میبایست به شعبه تامین اجتماعی خود مراجعه و پیگیری نمایند.
به گفتهی مدیر کل تامین اجتماعی البرز دریافت برگ پرداخت رانندگان انفرادی، کارگران ساختمانی و سایر بیمه شدگان خاص از طریق سامانه صدرالاشاره تا اطلاع بعدی امکان پذیر میباشد.
۳۰ هزار کارگاه در استان البرز فعال هستند.