آغاز ثبت‌نام ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان گفت: نام نویسی کاندیدا‌های حضور در ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در شهرستان شادگان آغاز شد

حجت الاسلام سید مهدی حسینی گفت: مسئولین هیئات مذهبی شادگان می‌توانند جهت ثبت نام از ۶ لغایت ۱۰ اردیبهشت ماه به اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان مراجعه کنند.

به گفته او ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل اداره تبلیغات اسلامی با حضور فعال و پرشور رؤسای هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان داشتن مجوز فعالیت هیئت مذهبی از سازمان تبلیغات اسلامی، متاهل بودن، دارا بودن کارت پایان خدمت، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، داشتن سابقه سکونت در شهرستان و حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۵ سال سن را از جمله شرایط داوطلبین در این انتخابات اعلام کرد.

او می گوید: فرایند انتخابات بدین صورت است که در هر شهرستان مسئولین هیأت مذهبی دارای شرایط می‌توانند به عنوان نامزد انتخابات شورای هیأت مذهبی ثبت نام کنند؛ که تعداد نمایندگان منتخب در شادگان با در نظر گرفتن تعداد هیئات مذهبی دارای مجوز ۵ نفر به عنوان عضو اصل و ۲ نفر به عنوان عضو علی البدل خواهد بود که این افراد بعد از برگزاری انتخابات در هر شهرستان با انجام رأی گیری رئیس و نایب رئیس و دبیر شورای هیئات آن شهرستان را منصوب خواهند کرد و بعد از آن از بین روسای منتخب شهرستان‌ها اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی استان تشکیل خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: تشکیل جلسات ماهانه، رصد و رسیدگی به مسائل و انتقال مشکلات هیئات به اداره، ارائه گزارش ماهانه از فعالیت‌ها و بازرسی‌های به‌عمل آمده، بهره‌برداری از ظرفیت هیئات مذهبی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله وظایف شورای هیئات مذهبی شهرستان است.

برچسب ها: انتخابات ، شوراها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.