چین با اشاره به درگیری روسیه و اوکراین تاکید کرد هیچ کس در دنیا خواهان جنگ جهانی سوم نیست.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی جی تی ان، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد هیچ کس خواهان شروع جنگ جهانی سوم نیست و چین از حل و فصل درگیری اوکراین از طریق دیپلماسی حمایت می‌کند.

او در ادامه گفت: همه طرف‌ها باید در مرحله نخست از گفت و گو و مذاکره به منظور جلوگیری از تشدید درگیری حمایت کنند تا مانع از آن شوند که اروپا و جهان هزینه سنگین تری بپردازند.

در حالی که شصت‌ودو روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو نسبت به خطر واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار می‌دهد؛ خطر جنگ هسته‌ای جدی و واقعی و دست‌کم گرفتن آن اشتباه است.» این در حالی است که ۳ کشتی جنگی ناتو روز گذشته (دوشنبه) وارد بندر تورکو واقع در جنوب غرب فنلاند شدند تا همراه با ناوگان این کشور یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. 

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس نیز امروز (سه شنبه) اعلام کرد نیروی دریایی این کشور آمادگی دارد در صورت لزوم، سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه شلیک کند. جیمز هیپی، وزیر مشاور نیرو‌های مسلح انگلیس نیز ادعا کرد که فکر نمی‌کند که یک تهدید قریب القوع درباره تشدید تنش در اوکراین وجود داشته باشد و اظهارات وزیر امور خارجه روسیه را رد کرد و آن را یک بلوف خواند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر جنگ جهانی شروع میشه باور کنی هم کشورها دنیا درگیر این جنگ میشه نه فقط روسها وغربیها واورپا ...چون هر کشور با همسایهاش مشکل داره وحابت جنگ سرد دارد وبخاطر حمایتهای انگلیز وامریکا ووو از بعضی از کشورها جلوگیری میکنن از حمله خصم ودشمن انها واین تقریبا معلومه برای هر انسان که در این کره خاکی که زندگی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بستگی به آمریکا داره
آخرین اخبار