رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: میزان مشارکت نیکوکاران در ماه رمضان امسال ۵۵درصد افزایش یافته است اما ۷۰۰زندانی جرائم غیرعمد همچنان در زندان و انتظار کمک و مشارکت خیران هستند.

اسدالله گرجی‌زاده گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۷۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان با کمک نیکوکاران اصفهانی آزاد شده‌اند که این عدد در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵۷ درصد افزایش یافته است.

او به کمک و تعهد بیش از ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم به این ستاد، گفت: امسال با افزایش مشارکت عمومی برای کمک به زندانیان جرائم مالی روبه‌رو هستیم، جمع‌آوری مبالغ ریز از سوی شهروندان نیکوکار افزایش یافته است و می‌توان گفت مردم هم از طریق سامانه و هم شماره حساب اعلام شده، بیش از گذشته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت می‌کنند تا جایی که در برخی مواقع سامانه قفل می‌کند و جوابگوی این حجم از واریز مبالغ خرد بین ۱۰۰ هزار تا چند میلیون تومان، از سوی شهروندان نیست.

گرجی زاده با تقدیر از افزایش مشارکت خیران و توجه عموم جامعه به زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: حدود ۷۰۰ زندانی جرائم غیرعمد همچنان در زندان و انتظار کمک و مشارکت خیران هستند، ماه رمضان سال گذشته ۱۱۵ نفر در اصفهان با کمک خیران آزاد شدند، اما اکنون این آمار به ۱۷۹ نفر افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۵۵ درصدی مشارکت خیران است.

پیش‌بینی می‌شود که تعداد زندانیان آزاد شده تا پایان ماه مبارک رمضان به ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر برسد؛ چون در این روزها، مبلغ کمک‌ها از رقم‌های خرد به درشت‌تر تغییر کرده است، همچنان از از مردم درخواست می‌کنیم کمک‌های خرد و کلان خود را از زندانیان نیازمند دریغ نکنند و برای آزادی آن‌ها از زندان مشارکت کنند.

او می‌گوید ستاد دیه امانت‌دار خوبی برای کمک‌های مردمی خواهد بود، افرادی که از شایستگی لازم برخوردارند و تحقیقات کافی درباره پرونده آن‌ها انجام شده است که مرتکب جرائم سنگین نشده و آزادی آن‌ها اثر سویی در جامعه نخواهد داشت، در اولویت آزادی قرار دارند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان درخصوص راه‌های ارائه کمک‌های مردمی به ستاد دیه گفت: شماره حساب بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و کارت ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ و سامانه آسان پرداخت #۳۱۰۳۱*۱*۶۶۵۵* آماده دریافت کمک‌های مردم به ستاد دیه استان اصفهان برای آزادسازی زندانیان است.


منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.