نماینده ولی فقیه در استان همدان بر فعال شدن ساختار‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان تاکید کرد.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ساختار‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان با توجه به ظرفیت‌های چشمگیر و قانونی موجود باید برای استفاده بهینه و مطلوب فعال شود.

او  روز سه‌شنبه در دیدار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نیازمند انسجام بین فعالان فرهنگی استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جهت دهی به مسائل فرهنگی و فعالیت هنرمندان از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید باشد.

آیت الله شعبانی گفت: مخاطبان خاص حوزه‌های فرهنگی همانند هنرمندان، شعرا و برخی از سمن‌ها نیازمند حمایت جدی هستند، که با فعال شدن ظرفیت‌های قانونی در این حوزه، دیگر شاهد برخی موازی کاری‌ها نباشیم.

اوگفت:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه‌های دارای ارتباط موثر با دفاتر نماینده، ولی فقیه و ائمه جمعه در استان هاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در تهیه و تدوین سند فرهنگی و سند قرآنی استان شاهد همکاری‌های موثری با این اداره کل و دستگاه‌های متولی بودیم که امیدواریم این همکاری با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

آیت الله شعبانی موثقی  گفت:  معاونت فرهنگی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان آماده همکاری در ابعاد مختلف با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان است.

او گفت: مقرر شده تا کمسیون‌هایی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی فعال شود تا به عنوان پشتوانه علمی و اندیشه‌ای برای شورا به ایده پردازی مشغول شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم ارتباط با نماینده، ولی فقیه در استان، گفت: این اداره کل به عنوان دبیر جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر با مجموعه دفتر نمایندگی، ولی فقیه در استان برای پیشرد بهتر امور است.

مسعود ویژه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای ۲ مخاطب خاص و عام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان  گفت: مخاطب اول مجموعه هنرمندان و اهالی فرهنگ هستند که حمایت از آن‌ها به عنوان یک برنامه محوری و اصلی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گفته او مخاطب بعدی نیز عموم مردم هستند که خروجی رویداد‌های هنری، می‌تواند به زیباترین شکل ممکن نقش و نگار فرهنگ عمومی را شکل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از طراحی تقویم یک ساله برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: این تقویم یک ساله پس از تایید نماینده ولی فقیه در استان به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.