مهمترین موضوع میراث فرهنگی حفاظت از آثار تاریخی است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: میراث فرهنگی فارس در ۳حوزه فعالیت دارد که یکی از موضوعات مهم آن حفاظت از آثار تاریخی بوده که متعلق به همه مردم است و دیگر دستگاه ها نیز باید در این زمینه مشارکت کنند

سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: اختصاص اعتبار برای مرمت برخی از آثار تاریخی با مشارکت سایر دستگاه های دولتی از جمله شورای شهر و شهرداری امکان پذیر  بوده و باید توجه داشته باشیم که حفظ این آثار به عده ما است.

او گفت: یکی از برنامه های میراث فرهنگی فارس حمایت از حوزه سرمایه گذاری در  زمینه گردشگری و تکمیل  طرح های نیمه تمام است.

وجود بیش از سه هزار اثر ثبتی در استان فارس

 معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس گفت: فارس با سه هزار اثر ثبتی و  یک هزار و ۵٠٠ امامزاده  بزرگترین میراث داران کشور است.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه ٣٠ درصد از ابنیه تاریخی کشور در فارس است گفت: سالیانه باید بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای نگهداری از آثار تاریخی اختصاص داد در حالی  که استان فارس نخستین استان کشور در حوزه پیمایش جاده‌ای بوده که توجه به این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او گفت:  هم اکنون  یکصد طرح در زمینه سرمایه گذاری شناسایی شده که مشکلات این حوزه نیز باید برطرف شود.

فرخ زاده گفت: در صورتی که فعالیت انجمن مردم نهاد در  ٣٠ گروه تعریف شده این  نهاد باید ١٠ برابر شود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس گفت: وسعت فارس از ٣٠ کشور اروپایی بزرگتر بوده و از ١٢ استان کشور نیز آثار تاریخی  بیشتری دارد  که محافظت از این آثار  بسیار سخت تر از دیگر مناطق کشور است.

فارس نمادی برای تقویت جاذبه گردشگری در کشور 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی گفت: ٣ هزار اثر تاریخی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس  وجود دارد که با تقویت جاذبه گردشگری این استان می تواند نمادی برای سایر استان‌ها در کشور باشد.

جواد واحدی گفت: ما باید بتوانیم سرانه های گردشگری در استان فارس را ببینیم  زیرا این استان  قابلیت بالایی در حوزه سرمایه گذاری دارد .

او گفت: تفویض اختیار به  همه مدیران کل داده شده تا  قطار گردشگری در  همه کشور فعال شود.

واحدی گفت: در حوزه زیر ساختی نیز تسهیلاتی برای مجتمع‌های تفریحی، گردشگری و ساخت هتل‌ها در نظر گرفته شده است .

در پایان این مراسم طی حکمی از سوی سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، سید موید محسن‌نژاد به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار