معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه سرطان تولید واکسن این بیماری است که فعلا در مرحله مطالعاتی است.

مجید غیور مبرهن گفت: سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی از عوامل اصلی مرگ و میر‌ها در ایران و جهان است و در برخی سال‌ها رتبه اول مرگ‌های ایران و جهان به سرطان و رتبه دوم به بیماری‌های قلبی و عروقی اختصاص یافته و بعضی سال‌ها نیز جای این دو بیماری در آمار مرگ‌های سالانه ایران و جهان تغییر می‌کند.

او گفت: اقدامات پژوهشی زیادی در حوزه‌های پیشگیری، تشخیص صحیح و به موقع و درمان به هنگام سرطان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است، در این خصوص از برترین شیوه‌ها در حوزه‌های تشخیص و درمان این بیماری استفاده شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران این دانشگاه در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در ۳ موضوع پیشگیری، تشخیص صحیح و به‌موقع و درمان به هنگام سرطان داشته‌اند، یکی از اقدامات پیشگیرانه‌ای که هم‌اکنون در مرحله تحقیق و مطالعه قرار دارد، بحث تولید واکسن سرطان بوده که مطالعات در این خصوص همچنان ادامه دارد؛ همچنین در خصوص درمان موفق بیماری سرطان و استفاده از مؤثرترین دارو‌ها در این خصوص هم تحقیقات محققان ادامه دارد.

غیور مبرهن گفت: همزمان با ورود فناوری‌های جدید و نانوداروها؛ تحقیقات در این زمینه نیز انجام شده تا متناسب با شیوه‌های جدید و به روز درمانی؛ مناسبت‌ترین تصمیم پس از انجام تحقیقات گسترده در مسیر درمان موفق گرفته شود، با انتخاب یک شیوه درست ضمن کاهش عوارض دارویی، نتیجه موفق‌تری در مقوله درمان حاصل می‌شود.

او گفت:  تاکنون ۳۵ طرح با موضوع پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که از این میزان ۲۵ درصد این طرح‌ها پس از تأیید نهایی اجرایی و عملیاتی شده‌اند. ما حمایت ویژه‌ای از صاحبان طرح‌های برتر و تأیید شده در مسیر اجرا و به نتیجه رسیدن محصول داریم و کار‌های بسیار خوبی نیز تاکنون در این خصوص انجام شده و بعضی از محصولات تولیدی وارد بازار و مارکتینگ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.