ایوب کرد گفت: درسال گذشته ۲۲ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جادهای کالا و مسافر، کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل عمومی جادهای و همچنین کمیسیون ماده ۱۴ مربوط به تخلفات ناوگان حمل ونقل عمومی جادهای تشکیل شد.
او عمده تخلفات رانندگان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری عنوان کرد.
او گفت: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای سیستان و بلوچستان با اشاره به عمدهترین تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل و همچنین ناوگان حمل ونقل عمومی جادهای گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از عمدهترین تخلفات این بخش بوده است که برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت پذیرفت.
کرد گفت: خدمات رسانی مطلوب به مردم و استفاده کنندگان از خدمات حوزه حمل ونقل یکی از وظایف ذاتی این اداره کل میباشد .
شهروندان میتوانند علاوه بر مراجعه حضوری به این اداره کل در شهرستانها نیز به ادارات راهداری و حمل ونقل جادهای مراجعه و یا از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا ضمن پیشگیری از وقوع تخلفات، خدمات رسانی مطلوب به مردم و کاربران جادهای ارائه شود.