مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی بهره برداری ۲۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در استان همدان خبرداد.

حسن محمدی گفت: صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال چهار برنامه محوری را تعریف کرده و در حال پیگیری بوده که احداث واحد‌های جدید اولین برنامه محوری تعریف شده است.

به گفته او بر اساس پیش بینی‌ها در امسال ۲۰ تا ۲۵ واحد جدید در سطح استان با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در این حوزه به بهره برداری خواهد رسید که این برنامه یکی از محوری‌ترین برنامه‌های صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان در بحث اشتغال و تولید خواهد بود

وجود ۱۶ واحد صنایع تبدیلی و غذایی تعطیل در استان

محمدی در ادامه فعال‌سازی واحد‌های تعطیل را از دیگر برنامه‌های محوری تعریف شده این حوزه در سال جدید برشمرد.

او گفت: اکنون ۱۵ تا ۱۶ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در سطح استان به دلایل مختلف در سال‌های گذشته تعطیل شده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هفت تا هشت واحد صنایع تبدیلی تعطیل و راکد استان دوباره فعال و به چرخه تولید بازگردند و با فعال سازی این واحد‌ها ۱۰۰نفر اشتغال جدید و ۵۰ هزار تن فرآوری جدید به وضع موجود اضافه شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سال ۱۴۰۱ مدیریت صنایع تبدیلی غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فعال سازی واحد‌های نیمه فعال خواهد بود.

او گفت: برخی از واحد‌های صنایع‌تبدیلی به دلیل مشکلات مختلف، چون مشکلات فروش، سرمایه درگردش و یا مشکلات آنان با دیگر دستگاه‌هایی، چون تامین اجتماعی و اداره مالیات به ناچار با کمتر از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

محمدی گفت:خوشبختانه امسال اعتباری افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرار بر آن است به استان همدان تزریق شود که بخش عمده از این تسهیلات به سازمان جهاد کشاورزی پرداخت خواهد شد و سعی بر آن است که بخشی از این تسهیلات را مدیریت صنایع تبدیلی سازمان دریافت و واحد‌های نیمه فعال را با این تسهیلات بانکی بتوان فعال سازی کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان صدور مجوز طرح توسعه به واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی استان را سومین برنامه محوری تعریف شده امسال دانست.

او گفت:در این رابطه برخی از واحد‌ها این ظرفیت را دارند طرح توسعه دریافت کرده و اشتغال ظرفیت تولید خود را اضافه کنند که امیدواریم در همین رابطه در سال جدید هفت یا هشت طرح توسعه جدید به بهره برداری برسد.

وجود ۴۴۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی دارای پروانه در استان

محمدی از وجود ۴۴۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی دارای پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۸۸۰۰ نفر با توان جذب ۴.۵ میلیون تُن محصول خام کشاورزی در سطح استان خبر داد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بیشترین این واحد‌ها در شهرستان‌های ملایر و بهار مستقر بوده که امیدواریم با انجام سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران در سایر شهرستان‌ها از جمله اسدآباد، فامنین، درگزین تعداد واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی این شهرستان‌ها هم افزایش یابد.

او  گفت: ذخیره سازی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از پروژه‌های استان در ۱۰ سال گذشته است.

محمدی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در استان همدان در این رابطه ۸۸ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن پروانه بهره‌برداری صادر شده و ۶۳ واحد سردخانه نیز با ظرفیت ۲۳۵ هزار تن و پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد در حال احداث است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.