دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: در سال گذشته این تسهیلات محدودیت داشت، ولی امسال به همه شهرستان‌ها پرداخت می‌شود.

میر رحیمی گفت: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل تسهیلات قرض الحسنه ودیعه خرید و ساخت مسکن ویژه خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ کرد.

او با اشاره به اینکه چند روزی نیز تا اجرای بخشنامه زمان می‌برد گفت: وام ودیعه، ساخت یا خرید مسکن به خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم می‌شوند به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها‌ی استان یزد ادامه داد: بانک‌ها مکلفند اعتبار سنجی از متقاضیان بگیرند با اخذ سفته از متقاضی، یک ضامن معتبرو کارمزد ۴ درصد سالیانه تسهیلات را پرداخت کنند.

میر رحیمی گفت: باز پرداخت تسهیلات حد اکثر ۲۰ ساله است و سرپرست خانوار باید به بانک عامل مراجعه کند و بازپرداخت آن تقریبا ۸۳۳ هزار تومان ماهیانه است.

این مسئول گفت: سال قبل دستورالعمل این وام مربوط به زمان معینی بود که طبق دستورالعمل ابلاغی با محدودیت روبرو بود و در شهر‌های مانند یزد، اردکان و میبد که نرخ باروری پایین بود این تسهیلات پرداخت نشد، اما امسال محدودیت برداشته شده و تسهیلات در همه شهرستان‌ها پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار