مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پنج هزار و ۲۵۱ واحد مسکونی طرح جهش ملی مسکن در محدوده تحت پوشش این اداره کل به بیش‌از ۴۵ درصد رسیده است.

 عطاء اله اکبری در بازدید از واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح جهش ملی مسکن در زاهدان؛ بخش مسکن را یکی از موتورهای محرک اقتصاد و توسعه عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح جهش ملی مسکن علاوه بر فعال شدن چرخه اقتصادی استان زمینه اشتغال افزون بر سه هزار نفر هم فراهم شده است.

او گفت: اجرای طرح جهش ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل تاکنون بیش‌از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی به همراه داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین از پیشتازی این استان در مرحله جدید طرح جهش ملی مسکن با آغاز ساخت یک‌هزار و ۷۴ واحد مسکونی در آذر سال ۱۴۰۰ خبر داد و  گفت: اجرای پروژه این طرح ملی در این استان بیشتر از سایر استان ها دارای مزیت است چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت؛ اشتغالزایی قابل توجهی را به همراه داشته است.

او از برتر بودن سیستان و بلوچستان در طرح جهش ملی مسکن خبر داد و  گفت: با اقدامات مطلوب انجام شده توسط این اداره کل این استان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملیات اجرایی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شده است.

اکبری گفت: همچنین علاوه بر واحدهای مسکونی در دست ساخت، در ثبت نام جدید این طرح نیز ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان استان سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای اجرای ۲ سال نخست اجرای طرح را تامین کرده و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار